Impedans tilpasset antennetransformator?

Hejsa,

For et par uger siden spurgte jeg efter en galvanisk
antenne adskildelse. (hybridnet ind i min PC)

Det lød som om det er en dims jeg køber mig for et par
hundrede kroner.

Men burde jeg ikke kunne vikle mig en traffo, hvis jeg
ellers vidste hvordan?

Jeg er med på at en sådan en skal være impedanstilpasset
til de 75 ohm der er i mit antennekabel.

Hvilke parametre er væsentlige?
- transformator kerne
- trådtykkelse
- antal vindinger

Jeg gætter at primær og sekundær side skal væres ens.

/Morten %-)

Re: Impedans tilpasset antennetransformator?

Stjæl en fra en gammel Triax 203 dåse

Mvh.

Re: Impedans tilpasset antennetransformator?
Hej Morten

Kernemateriale og vindinger

Korrekt.

Men det er ikke besværet værd at eksperimentere med, en fin udgave
med stik og det hele sælges af Monacor, type RFT-3, vejl. pris er 104 kr.