Impedans måling

Hvor finder jeg en god konstruktion til en impedansmåler ?

Jeg skal bruge den til impedans måling i Nimh genopladelige celler (0 - 10
mili ohm).
Den skulle meget gerne måle ved 1000 Hz

Søren Kjær Nielsen

Re: Impedans måling
Hej Søren,

Hvis du selv klarer måling og udregning, kan du bruge en 555 der driver en
passende kraftig transistor, med en "tomgangsbelastning" på fx. 10% af den
belastning der kobles ind af transistoren.
Så er det blot at måle spændingsforskellen mellem de to belastninger (med
et skop) og dividere med strømforskellen - dU/dI = Ri.

--
Venlig hilsen,
Søren