IHC net hvordan virker det?

hej alle,

er der nogle der ved hvordan IHC net virker.
så vidt jeg kan se er det vel alm cat 5 netværks kabel der bruge.
tager de så bare og bruge de 4 leder til inter net og et par til tlf og det
sidste par til antenne?

net og tlf har jeg prøvet at køre genne et cat5 kabel uden problemer, jeg
kan også godt bruge et cat5 kabel til højtaler kabel til små højtaler feks i
køkken og så samtidig køre netvær gennem de sidste to par, osv.

MEN giver det ikke et problem at køre HF altså antenne signaler igennem cat5
kabel ?

mvh Morten

Re: IHC net hvordan virker det?

Nej det er enten eller.
Ideen er et centralt krydsfelt. Her vælger man så hvad hvert udtag skal
være: antenne, telefoni eller netværk.

Ved hvert vægudtag bruges så et (specielt) drop-kabel (evt med
impedanstilpasning) til telefon/netværk/antenne

Prøv at kigge på frekvernser i et gigabit ethernet :-)

Jeg har IHC control til styring af lyset, men fravalgt deres net

Istedet har jeg trukket rigeligt med tomrør og mindst et antennekabel og et
netværk i alle rum. For imho kan man ikke vælge imellem netværk og antenne -
man har brug for begge dele ... (Og så er alle telefoner trådløse)

Re: IHC net hvordan virker det?
hej Anders,

det menter jeg også til jeg så dette her.
http://www.lk.dk/download/Videoer/tripleplaysplitter.wmv

der viser de jo nettop at man kan køre alt i en kabel på samme tid :-)

jo jo der er frekvensen også høj, men deres ind og udgang er lavet til at
køre over på twistet paer kabel, hvor der er kredsløb der fjerner "NEXT"
men et det er der jo ikke i antenne indgangen i et tv, denne indgang er jo
lavet til at modtage et signal via et skærmet kabel, med en impidans på 75
Ohm (eller er det 50, det kan jeg ikke lige huske) men bare impedansen er
lidt forkert, får du stående bølge og får skygger på billedet.
derfor vil jeg mene at det er et problem at køre anetnne signal gennem Cat5
kabel, ikke forde kablet ikke kan håntere HF i sig selv.

nå men det er endelig også lige gyldig. for jeg giver dig helt ret, i mit
hus nu har jeg også et 22mm rør ud til hvert værelse, som inde holder, et
anetenne kabel og 2 cat 5 kabler, så er der rigligt, man kan enda køre tlf i
det ene, eller video scart signal i det ene.
faktisk har jeg prøvet at køre scart video på et par leder mens jeg kørte
internet på 2 af de andre par i samme kabel.
til kontoret har jeg så trukket trippel op, så jeg har 2 antenne og 6
netværks kabler, så skulel der vidst være nok til min komando central :-)))
og ja tlf, er trådløst, eller mobil :-)

dog ender alle mine rør i et stort rod i toppen af et klade skab i gangen,
hvor der så poå hyllen står rouder, antenne forstarker, spiller osv, og
ledninger roder på kryds og tværs.
der ser det jo noget mere "ordenlig" ud her.
http://www.lk.dk/download/Videoer/Intro-Kontrolpanel.wmv

mvh Morten

Re: IHC net hvordan virker det?
Til IHC net installationer skal der anvendes skærmet IHC Netkabel til
installationerne..

//Brian

Re: IHC net hvordan virker det?

Ja, den er så ny i forhold til da jeg kiggede på det (omkring 2002/2003 hvor
vi lavede 1.sal)

Se evt: http://www.kabling.dk/kabling/hjemmet.htm

/A

Site Timeline