IGBT transistor

Jeg har en Kemppi 150 miniarc svejser med nogle defekte igbt-transistorer.
De er mærket IR 63-6008PBF, men jeg kan ikke finde data på dem, nogen bud på
hvad de kan erstattes med?

I servicemanualen skriver de: Switching components are IGBT transistors. The
operation frequency is ~ 80 kHz. og på side 26: Discrete-IGBTs (50 A, 600 V)

http://www.rapidwelding.com/files/Minarc%20150,151%20Service%20Manual.pdf

Mon jeg kan anvende denne:

http://www.irf.com/product-info/datasheets/data/irg4pc50wpbf.pdf

--
Henning

Re: IGBT transistor

den du linker til kan klare 55A ved Tc25 grader, og kun 27A ved Tc 100
grader.(Tc er her hustemperatur)

Har en stang igbt liggende skal prøve at se hvad de er for nogen.

mvh Erik

Re: IGBT transistor
Hejsa,

Husk at udskifte samtlige gatemodstande - de er enten afbrudt eller latent
skadet.

Kig rigtig godt efter brændte lodninger på netensretteren, specielt +benet.

IGBT'erne kan erstattes af ST's STGW50NC60W.

/Claus

Re: IGBT transistor

Svejseren har fået vand og jeg ved ikke hvor meget skade den har taget, så
inden jeg køber nye komponenter vil jeg gerne vide om dyret har taget mere
skade, de er jo ikke helt billige de der IGBTer. Jeg har forespurgt ved
Kemppi og fået at vide at jeg kan købe et rep.sæt bestående af: 6 stk IGBT,
4 stk dioder, modstande og ramme for 717 kr + m.
Jeg har fjernet IGBT´erne, 2 af dem er helt kortsluttede og de 4 andre er
sikkert ok. Jeg har forsøgsvis iloddet 2 af dem, så starter svejseren op,
jeg tænkte på hvis jeg lodder 2 mere i, vil der så være noget ivejen for at
afprøve svejseren ved en lav strøm, der sidder jo så kun 2 + 2 istedet for 3
+ 3

--
Henning

Re: IGBT transistor
Hejsa,

Jeg ser intet problem i at teste med 2+2 IGBT'er... Der kan svejses med ét
sæt i kortere tid og lav strøm uden problemer.

Husk bare stadigvæk at skifte gatemodstandene der er med sikkerhed latent
skadet.

/Claus

Re: IGBT transistor

Så er gatemodstandene skiftet, de 4 ok IGBTer iloddet og sørme om ikke
svejseren virker igen.

Jeg må så se om det kan lade sig gøre at opdrive 6 nye IGBTer, jeg ved ikke
rigtig hvor jeg køber dem du linker til. Måske vi bare svejser med den som
den er nu, den vil kun blive brugt til lidt småreparationer osv.

Tak for hjælpen Claus.
--
Henning

Site Timeline