Igang med PICs

Jeg har en programmeringsbaggrund i Visual Basic og ville gerne rode lidt
med PIC programmering. Jeg har kigget på PICBasic og en EPIC programmer. Det
er dog en lidt pebberet løsning for hobby-brug.

Findes der noget billigere alternativ til PICBasic compiler, hvor et
"forståeligt" sprog bruges ?

TIA
MhaBio

Re: Igang med PICs
Du kan kigge på bascom, det er til atmels processor, en meget billig
løsning. men om det går under betegnelse pic ved jeg ikke

/HHA

Re: Igang med PICs

Skynd dig at lære et rigtigt sprog, se:
http://catb.org/~esr/jargon/html/B/BASIC.html

Jeg vil anbefale dig at se på C, alle populære sprog er inspireret af
det og det findes til alle platforme, selv PIC'er, så du vil kunne
genbruge kendskabet til C mange gange.

Der findes en del C compilere til PIC, til forskellige host-platforme,
f.eks: http://www.picant.com/c2c/c.html

Re: Igang med PICs
http://www.oshonsoft.com /

Prøv denne link. Her får du en hel progr. suite for en meget billig penge,
men hvad der er endnu vigtigere, Vladimir Soso er parat til at hjælpe alle,
hurtigt og effektivt. Han er desuden lynhurtig til at opdatere sin compiler
hvis nogen skulle finde nogle mangler. Og, nej jeg får ikke procenter af
hans salg!  Hans Picsimulator kan simulere LCD moduler, I2C og meget mere!
Du bliver ikke skuffet!

Det

Site Timeline