Igang med AVR.. - Page 2

Re: Igang med AVR..

Hmm - to forsyninger => 4 I/Os. Man skal være lidt kreativ for at få mere
end 7 knapper på uden at hæve forbruget...? Men ok "teeny" betyder nok også
kun en 3-5 stykker ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Igang med AVR..
Hej Anders,

Jens skrev: "Projektet er simpelt, IR-sender til fjernudløsning af mit
digicam.", så 7 knapper er nok lidt overdrevet. En enkelt knap/lynlås og en
IR-LED er vel alt der behøves til det formål. Så der er vist snarere et par
I/O-linjer i overskud ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Søren har helt ret, maksimalt 2 knapper - en knap der trigger IR pulsen
een gang derefter sover og en knap der trigger IR pulsen i løkke (ie.
tager flere billeder ;-))

--
-jens

Re: Igang med AVR..

Der mangler så lidt råd om HVOR man køber Atmels MCU'ere, den lokale
elektronik-lavpris havde hverken tiny2313 eller tiny12 på lager..

Andre steder som føre Atmels MCU'ere (gerne lidt mere seriøst en EL ;))
i Århus "egnen" og/eller webshops som ikke kræver 50,- i fragt (jeg skal
til start jo kun bruge een..) ;)

--
-jens

Re: Igang med AVR..

Jeg ville stadig vælge en Mega8 ell. Mega48/88 , du kan lidt mere med
dem (Mega8 er billigst af ovenstånde).

Jeg køber dem her , men det tager nogle dage inden en udlands
bankoverførsel er igennem ( omkr 4 dage) og så en 4 dage i
forsendelse.

Måske skulle i slå jer sammen og købe en del hvis i bor i nærheden af
hinanden. Men til disse priser er omkr. 4 Euros i shipment ikke meget.

Husk lige at PI i enden af navnet = DIL Housing hvis det er DIL i er
efter

ebay Liste
http://search.ebay.de/_W0QQsassZelektroQ2dnix

Web
http://www.elektro-nix.de /

http://www.elektro-nix.de/pi1665219268.htm?categoryId=1

Carsten

Re: Igang med AVR..

Århus Radiolager?

Ikke hos EBV.com ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Igang med AVR..

Men Jens kan jo nok ikke købe et stk der vel ???

Carsten

Re: Igang med AVR..

Det var ikke pænt klippet ;-) Det jeg prøver at sige er at jeg ikke tror
Mega8 er billigst fra Atmels hånd. Om der så er nogen der har en bunke de
gerne vil af med (hvilket man ikke kan fortænke dem i) er så en anden
ting...

/A

Re: Igang med AVR..

Fører de Atmel? Ellers er det jo den nemme løsning :-) Jeg må give dem
et kald på mandag (men det skal jeg alligevel da var løbet tør for
idc-10 stik ;-))

--
-jens

Re: Igang med AVR..

Jeg ved det ikke - men det BURDE de ;-)

Mvh.
 Anders

Re: Igang med AVR..

Jeg har da købt atmel der. Mener godt nok at de skulle bestille dem hjem,
så det tog 3 dage fra jeg skrev til dem til at jeg kunne hente dem.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Re: Igang med AVR..

Orrhvaad.. det er jo nogle helt andre priser :-)

--
-jens

Re: Igang med AVR..

He..He

Ja ....

Elektronik pusherne i Dk ,må have et godt DB  ...

Jeg har prøvet at få stablet noget fællesindkøb på benene før , men
det virker som om alle "Pro's" køber selv (de betaler nok ikke selv)
og alle hobby'ister har nok i sig selv og vil hellere betale
RS/Farnell priser end "stole" på andre.

Så jeg har givet op og køber det meste selv også :-(

Hilsen
Carsten

Re: Igang med AVR..

Eller rettere - de har nok brug for faktura'en til momsregnskabet.

Det er så underligt!

På et eller andet tidspunkt må jeg have lagt nogle af mine lister ud. Jeg
får nok ikke brugt alle sammen - og slet ikke inden juni-2006 ;-)

Var der ikke nogen der gik i gang med en database over privatlagrene rundt
omkring? Sådan noget alá usbid.com for fuskere? Eller gik det i ged pga. de
sædvanligvis manglende ressourser?

Mvh.
 Anders