Igang med AVR..

Tipper en 3-4 kr for connectorerne og 10-15 for kabler. Det er da ikke slemt?

Det er fjederbelastede "guld-prøvespidser"... Typisk brugt til automatiserede tests af større print. Du har ikke lyst til at gå den vej, med mindre du vil i moderat volumen, hvor et par kroner til konnektoren er for dyrt - og volumen/logistik ikke holder til præ-programmerede kredse!

Det vil de også. Men man kommer til at gøre vold på c-koden pga. den manglende stack. Bør ikke være et problem til en remote, dog. ;-)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Kanon - så kan alle os non-linux-hajer også være med på gcc =)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Hmm - to forsyninger => 4 I/Os. Man skal være lidt kreativ for at få mere end 7 knapper på uden at hæve forbruget...? Men ok "teeny" betyder nok også kun en 3-5 stykker ;-)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Århus Radiolager?

Ikke hos EBV.com ;-)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Orrhvaad.. det er jo nogle helt andre priser :-)

--
-jens
Reply to

He..He

Ja ....

Elektronik pusherne i Dk ,må have et godt DB ...

Jeg har prøvet at få stablet noget fællesindkøb på benene før , men det virker som om alle "Pro's" køber selv (de betaler nok ikke selv) og alle hobby'ister har nok i sig selv og vil hellere betale RS/Farnell priser end "stole" på andre.

Så jeg har givet op og køber det meste selv også :-(

Hilsen Carsten

Reply to
Carsten

Men Jens kan jo nok ikke købe et stk der vel ???

Carsten

Reply to
Carsten

Fører de Atmel? Ellers er det jo den nemme løsning :-) Jeg må give dem et kald på mandag (men det skal jeg alligevel da var løbet tør for idc-10 stik ;-))

--
-jens
Reply to

Det var ikke pænt klippet ;-) Det jeg prøver at sige er at jeg ikke tror Mega8 er billigst fra Atmels hånd. Om der så er nogen der har en bunke de gerne vil af med (hvilket man ikke kan fortænke dem i) er så en anden ting...

/A

Reply to
Anders F

Jeg ved det ikke - men det BURDE de ;-)

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Eller rettere - de har nok brug for faktura'en til momsregnskabet.

Det er så underligt!

På et eller andet tidspunkt må jeg have lagt nogle af mine lister ud. Jeg får nok ikke brugt alle sammen - og slet ikke inden juni-2006 ;-)

Var der ikke nogen der gik i gang med en database over privatlagrene rundt omkring? Sådan noget alá usbid.com for fuskere? Eller gik det i ged pga. de sædvanligvis manglende ressourser?

Mvh. Anders

Reply to
Anders F

Jeg har da købt atmel der. Mener godt nok at de skulle bestille dem hjem, så det tog 3 dage fra jeg skrev til dem til at jeg kunne hente dem.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Hej Anders,

Jens skrev: "Projektet er simpelt, IR-sender til fjernudløsning af mit digicam.", så 7 knapper er nok lidt overdrevet. En enkelt knap/lynlås og en IR-LED er vel alt der behøves til det formål. Så der er vist snarere et par I/O-linjer i overskud ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Søren har helt ret, maksimalt 2 knapper - en knap der trigger IR pulsen een gang derefter sover og en knap der trigger IR pulsen i løkke (ie. tager flere billeder ;-))

--
-jens
Reply to