Identifikation af smd komponenter

 Nogen der kan hjælpe med hvorledes disse er mærket med
type/værdi etc.
Når man ikke lige har dem i reels el. er det jo svært.
Erik

Re: Identifikation af smd komponenter

Alle dem der ikke står noget på (og også nogle af dem, der står meget lidt
på) må man gætte/måle sig til. (har aldrig set en keramisk kondensator eller
en 0201 med tryk på ;-)

/A

Re: Identifikation af smd komponenter

Transistore og dioder.
http://www.marsport.demon.co.uk/smd/mainframe.htm

Modstande:
Hvis der står noget på dem så er det normalt tal der svare til den gode
gamle fargekode.

Kondensator:
Der står normalt ikke noget.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Erik

Re: Identifikation af smd komponenter

Loddepasta, en pincet og så en varmluftslodder.

Re: Identifikation af smd komponenter

Helst råd om hvordan jeg kan med den almindelige wellerkolbe jeg har, ikke
råd til at invester for at lodde ganske få print med få komponenter.
Erik

Re: Identifikation af smd komponenter

Kom lidt til på en af loddeøerne, fat komponenten med en pincet, lod det
første ben fast på den ø du lige har fortindet, lod resten.

Hvis der er mange ben med lille afstand loddes der et par ben fast så
komponenten bliver holdt fast, nu loddes resten i et snuptag med rigeligt
til, overskydende til fjernes med sugetråd.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Identifikation af smd komponenter