Identifikation af SMD komponent

Er der nogen der er i stand til at oversætte mærkningen "P2B" på en
SMD-komponent i SOT-23 hus (3-benet, ganske som en standard BC847
e.l.)

Jeg kunne tro det er en zenerdiode, men er langt fra sikker.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Identifikation af SMD komponent

Måske her

http://www.marsport.demon.co.uk/smd/mainframe.htm

mvh
JBH

Re: Identifikation af SMD komponent
Jeg burde have skrevet at jeg HAVDE været på SMD CODEBOOK. Desværre,
den er der ikke.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Identifikation af SMD komponent
på en
BC847

Denne her kan måske hjælpe:
http://matthieu.benoit.free.fr/cross/SMD_Catalog.pdf
Den siger p2B = PMBT2907 (2N2907)

Hvis det er et lille "p" er den nok go' nok, men jeg mener
store/små bogstaver betyder noget forskelligt her.

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Identifikation af SMD komponent

Det tror jeg på er rigtigt. Hmmmm, very strange ;-)

Jeg havde ikke forventet en transistor der. Men OK, forsyning ind på C
passer, men det er halvumuligt at følge banerne rundt.

Det er en sikkerhedsafbryder til et jordbor, hvis det skulle have
interesse ;-)

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Identifikation af SMD komponent

ind på C

Det er en PNP, slog jeg lige op. Så med mindre din forsyning er
negativ, så er den nok ikk' så go'.  :-/

have

LOL, sad og tænkte "jordboer", og "hvad den mand dog ikke roder
med"!  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Identifikation af SMD komponent

En PNP er udelukket.
Der er spænding på "C" - "B" ligger til "stel" og ca. 500mV på "E" -
internt lider den af lavohm mellem alle ben.

Alt.Og et par ting mere.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Identifikation af SMD komponent

Hej Ole.

Send den til mig, så skal jeg tage et røngten foto af den. Men ellers prøv
at checke zetex og rohm, der kommer de fleste zenerdioder fra i SOT23

mvh. Casper

Re: Identifikation af SMD komponent
On Thu, 12 Feb 2004 17:52:51 +0100, "Casper Reinhold"

Lyder godt -men siger røntgen noget når den _er_ død?
Kan du også lave røntgen af lodninger under BGA`er?

Jeg har et par kort jeg godt kunne tænke mig at få i drift, de er helt
nye, og alt er prøvet. Undtagen at pille BGAerne af igen.
Jeg har udstyret, meeeeeeeeeen - hvilkenn starter man med?

Done.
Tak.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Identifikation af SMD komponent

Ja og ja. Man kan se hvilken type kreds det er (zener/schottky/NPN/FET osv.)
Medmindre der har stået en stikflamme ud af kredsen..
Send mail, så finder vi ud af noget.

mvh. Casper

Re: Identifikation af SMD komponent
Hej!

Care to comment? Det lyder da spændende!

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Ontopic - where available"

Re: Identifikation af SMD komponent
Står det merket på printet hva som er henholdsvis B-E -C  ?