Identifikation af modstand

Hej.

Jeg har pillet et modstand ud af et stykke udstyr, den sidder monteret
på et klods PTFE (Teflon) og den er formodentlig i gigaohm området.

Den er påstemplet:

MOX 1125-23
10000M 2%
   9442

Jeg har googlet lidt, og fundet dette datablad:

http://www.ohmite.com/catalog/pdf/v_minimox.pdf

Numrene på modstanden passer dog ikke med tabellen, så jeg aner ikke
hvor mange Gigaohm den er på...

Jeg vil lave en højspændingsprobe med den (jeg har en Tek-probe hvor at
selve "proben" er molestreret så den er pillet af, og jeg vil selv lave
en ny probe med denne modstand monteret inden i så jeg kan måle
højspænding på billedrør osv.

Hvordan finder jeg ud af hvor mange Gigaohm den er på ? en kendt
højspænding og så regne på det ?

// Per.

Re: Identifikation af modstand

Ville gætte på at "10000M 2%" er 10 gigaOhm 2% Men er ikke sikker!
Og med de modstandsværdier er vi ude i at luftens fugtighed spiller med...
Så ja du må lave en højspændingsgenerator (dioder/konder) og så måle...

Re: Identifikation af modstand

Det er også min konlusion.

Jeg laver en tripler med kondensatorer så jeg får en kendt, høj spænding.

// Per.

Re: Identifikation af modstand
Jeg kender godt denne type. Efter hvad jeg kan huske af de forsk. måde
ohmite har haft mærket deres modstande, så må det være korrekt, at det er en
10Gohm.2%, som kan holde til omkring 7000 V.
100% sikker er jeg dog ikke. Det er lang tid siden jeg har haft fat i dem.

C. Nielsen