Identifikation af mekanisk værk til Plotter e.l. ?

Hej!

Nu ved jeg at i gutter herinde sku har set på meget elektronik og
mekanik igennem tiderne, så i må da være de rigtige at spørge.

Jeg har gravet noget lækkert mekanik frem fra gemmerne, en slags føring,
der ligner noget fra en plotter. desværre er jeg helt blank mht. hvad
jeg har pillet den ud af, jeg plejer ellers ikke at glemme den slags.

Jeg har skudt lidt billeder af dimsen:

http://ragelse.com/file.php/42502e0d7efcae7dc3c1871b55c47d57
http://ragelse.com/file.php/c7bd46eb1cc34303ef99ce37c3640f62
http://ragelse.com/file.php/5d19d6759242f36b3a208bafa0ad25f7
http://ragelse.com/file.php/bdb965e8066db7ae8e677efd1abc9ec7
http://ragelse.com/file.php/11ecf3405b11c95567405d9cc14eff23

Da jeg gerne vil have fat i et stykke mekanik præcis magen til, spørger
jeg her.

Er der nogen der kan ID'e tingen ?

Den solenoid der sidder på den, har vidst været til at vippe pennen ned
på papiret. Den er påstemplet 24V 60% (ja der er et procent tegn :-)

// Per.

--

www.zapro.dk
fjern grisen ved direkte mail, tak.

Re: Identifikation af mekanisk værk til Plotter e.l. ?

Det ligner noget hvor der har været papir fremføring.
Altså hvor selve papiret køre på på y aksen.
Hmm .. det skulle vel aldrig være en Epson ? , de laved et par modeller i
80'erne , der kunne ligne.

Men hvor er styring og stepmotor , synd du ikke har dem.
Den korte aksel ( snekke) hvad har den været til ? , og hvorfor kan den kun
bevæge ( Y-akse) så lidt ?.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Identifikation af mekanisk værk til Plo tter e.l. ?

<KLIP>

Nul, ingen papirgennemføring.

Det har været dyrt, det er fræst ud i en klods solid alu (slæden bl.a.)

Nej det har jeg ikke, men ikke det store problem at lave.

Aner det ikke, men der mangler noget mekanik på den korte led kan jeg se.

// Per.

Re: Identifikation af mekanisk værk til Plotter e.l. ?

Mit første gæt ville være Roland.
Hvilken model kan jeg ikke sige :-(

Uffe Bærentsen

Site Timeline