Identifikation af komponent

Hej NG

Jeg er stødt på en "sjov" kondensator-lign fætter jeg ikke lige umiddelbart
kender.

Den er mærket 100 µS (hvis ulæselig, så tegnet er et my, ligesom i
micro-Farad). Hvad er det for en?

Mvh
Morten

Re: Identifikation af komponent

Hmm, kunne det være en leder (aner ikke, om sådan noget findes :-) )

Ledningsevne angives i Siemens (S) og er det reciprokke af modstand. Så 100
µS = 1e-4 S svarer til 1 kiloohm.

Kan du måle modstanden over den?

/steen

Re: Identifikation af komponent

Det findes jo nok, ellers var der nok intet elektronik der virkede :o)

Jep. Og den er over 2 mega-ohm (max range på multimeter), så en modstand er
det i nok ikke.
Udformningsmæssigt minder det om en keramisk kondensator overtrukket med
blank, blå "maling".

Mvh
Morten

Re: Identifikation af komponent

er

Kunne vel være noget 100 mikro sekund resonatorværk.

Er der ikke firmanavn eller logo på ?

Mvh Max

Re: Identifikation af komponent

Nej.

Og må beklage jeg huskede lige forkert mht. teksten. Det er 100 nS. Mener
dog også at have set nogen med µS på..

Mvh
Morten

Re: Identifikation af komponent

Efter den beskrivelse minder det mest om en kondensator fra Siemens (ikke ON
semi.). De skrev altid 100 µS på deres 100n kondensatorer.

--
Aage Johansen

Re: Identifikation af komponent

umiddelbart

Jeg mener det er nogle 100nF kondensatorer der er mærket sådan.

Re: Identifikation af komponent

Ja, jeg hælder også mest til at det er en kondensator.

Som jeg skrev til max, så huskede jeg dog lidt forkert mht. betegnelsen. Der
står 100 nS. Mener dog bestemt også at have ste nogle mærket µS.

Mvh
Morten

Re: Identifikation af komponent

Varistor til oversændingsbeskyttelse ?

Re: Identifikation af komponent
umiddelbart
Der står 100 nS på den og det er en kondensator og den er blå :) Har tit
anvendt dem som afkoblingskondensatorer :) Første gang målte jeg på en og
meteret viste 100 nano Farad :)

Re: Identifikation af komponent

Det omtalte "S" kunne skyldes at Siemens brugte det som logo for mange år
siden

Bo //

Re: Identifikation af komponent

Hvis du siger det så sikkert, så må det jo være rigtigt :o)

Siger hermed tak til alle, der bidrog til opklaring :o)

Mvh
Morten

Site Timeline