Identifikation af gammel IC.

Hej.

Jeg har et gammelt print med nogle Nixierør jeg gerne vil bruge som det er.

der sidder 10 rør, deres anode multiplexes via en 7442 kreds og nogle
transistorer.

De 10 katoder (multiplexet) er forbundet til en kreds der hedder:

7123 (datokode formodentlig - printet er fra '71)
CC193B

Den har 16 ben.

Ja, jeg har googlet, en 74x193B er det ikke.

Det er noget high voltage driver, lidt i stil med en 74141 men pinout
passer ikke.

Data går ind på ben 1,2,3 og 15.

Udgangsben er: 4,5,6,7,9,10,11,12,13,14

Forsyning er på ben 8 og 16.

Nogen idéer ?

Det er noget "vintage" elektronik som skal bruges "as-is" og må ikke
modiffes.

// Per.

Re: Identifikation af gammel IC.

Kan du se fabrikatet af chippen.

Siemens og Telefunken havde i 60erne og 70erne deres egen std. af
logiske kredse meeen mener at deres power ben var 1 og 14 eller 1 og
16 osv.

Benny

Site Timeline