Identificering af LCD display,suk!

Nu er det endeligt lykkedes mig at få/finde et fint og billigt LCD display.

Men(der er _altid_ et "men") jeg kan dæleme ikke finde et datablad på det
skide display!

Det er mærket

SOLOMON

LM1124SYL (som ligner et modelnummer)

spc 1 94v0 0203(vist et printnummer?)

En søgning på google giver mig ikke meget.
Dog dukker dette op :
http://www.goldentek.com.tw/english/productlist/lcm.htm
Men igen er min model ikke med, og der står intet om hvordan jeg bruger LCD
displayet.

Printet måler 122*44mm
viewable area er 98*22mm, displayet er 2*16

Displayet har 16 loddeøer til forb.
1-14 i en række og 15 og 16 i enden. 15 er + og 16 er -.

Der er yderligere 2 muligheder for at jumpe printet:

VDD/VSS   JI,KI
15K/16A     JK
15A/16K     JA

JA,JK,JI,KI og J2 er at finde som jumpere.

Nogen der kan hjælpe mig her?
Og er det sandsynligt at dette er HD44780 kompatibelt?

Henrik

Re: Identificering af LCD display,suk!

Er det navnet på "den store ic"?

Det lyder da såddan, prøv at se om ikke + og 0v sidder de "rigtige
steder" sammenlignet med et HD44780 display...

De to separate øer er nok til backlight, mon ikke?

Re: Identificering af LCD display,suk!

15 og 16 er sikkert forsyning til backlight...

tjek nede omkring pin 1-3 med forsyningen til displayet... som et hd44780
comp.

6-14 er som regel de 8 databit (kan køre nible-mode)

chippen er vel en on-print ? med plast støbt over ?

Kasper

Re: Identificering af LCD display,suk!

Det er ikke umiddelbart så nemt at se forsyningen til displayet...

Yeps, chippen er onboard, to styks

Billede lagt i binær.

Henrik

Re: Identificering af LCD display,suk!

De tykke baner omkring pin 1-3 ligner meget noget strøm forsyningsagtigt.

Jeg ville nok bare antage at det er et hd44780 baseret display, antallet
af pins, placeringen af power pins, placeringen af "ekstra" backlight
terminaler og funktionen af displayet tyder på det.

Det ville være sært at lave såddan et display og ikke bruge en hd44780,
så klø bare på, hvis du ikke får det til at virke koster et nyt et ikke
alverden:

2x24 med led backlight 60 kr:
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-74&type=store

1x20 - stort 32 kr:
http://www.allelectronics.com/cgi-bin/category.cgi?category36%5&item=LCD-76&type=store

Re: Identificering af LCD display,suk!

Ligner 100% noget der er flået ud af en UBI/Intermec 201 eller 501
printer.

95% sikker på at det er HD44780 kompatibelt.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Identificering af LCD display,suk!
jeg har et display af samme type (LM1077SYL - 2x20). brug evt databladet for
en GC2002N5. der er de benforbindelser du skal bruge. resten er "pretty much
standart stuff".

 - patrick

display.
LCD

Re: Identificering af LCD display,suk!
display.
skide display!

Ja. det er det, du kan bare ikke se hvad fabrikken har lagt ind i ROM'en
Det er et OEM display, som mere eller mindre laves på bestilling, Men hvis
display'et er det jeg *tror*, er det et standard engelsk karaktersæt.

Jeg har et med russisk karaktersæt liggende ;-) Det hedder også 1124

LCD

Jeg kan godt lige prøve at se efter et datablad i morgen

Bruges alle til at "programmere"  backlight. Strømmen til dette kan enten
hentes parallelt med displayet's 5 volt eller som en ekstern forsyning på
ben 15/16, hvor du også kan vælge polaritet

Du kan "justere" styrken på backlight ved at ændre på de 6 stk 27 ohm's
modstande ved programmeringsøer'ne

mvh
JBH

Re: Identificering af LCD display,suk!