Identificering af kondensator-agtig komponent

Jeg har en eller rette havde indtil den smeltede af loddekolben... En
kondensator-agtig ting med teksten:

Ruwe (nok mærket)
50 | 20
500 v

Den ligner noget sølv-papir og "klisterbånd" rullet sammen...

Kan regne ud den er specificeret til 500 v, men hvilken værdi er den?

Mvh
Morten

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

50nF/20%.?

Du kunne jo evt. give lidt flere oplysninger.  Dimension,
rund/firkantet, farve. osv. osv...

En smule søgen giver dette:
http://www.google.com/search?as_q=ruwe+capacitor&num10%&hl=en&btnG=Google+Search&as_epq=&as_oq=&as_eq=&lr=&as_ft=i&as_filetype=&as_qdr=all&as_occt=any&as_dt=i&as_sitesearch=&safe=images

--
Mvh. Jørgen

Forvent dårlige svar når man ikke vil give informationer.

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

Tja, det er da et bud... Ved dog ikke om det står for nano eller pico

Den er cylinder-formet, deraf rullet sammen. 10 mm lang, selve "sølvpapiret"
dog kun 6-7 mm langt (den er gennemsigtig ligesom klisterbånd). Diametren er
4 mm.

Mvh
Morten

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

rund/firkantet,
"sølvpapiret"
er

Hej

Så tror jeg det en polystyren kondensator, se evt
http://da.wikipedia.org/wiki/Kondensator
det vil også passe fint med 500V og 50nF/20%.

Hilsen Mikkel

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

Never mind, jeg valgte at køre ud og låne et multimeter m. kapacitans, så
jeg kunne måle én jeg ikke havde smeltet. Den er 50 pF

Jeg fatter dog ikke lige hvad de 20 står for, for den rammer de 50 pF ret
godt...

Mvh
Morten

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

20 Volt ??

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

Synes jeg lyder lige lovligt lidt eftersom den er rullet med film imellem.

Men ok, har du så et bud på hvad "500 V" står for?

Mvh
Morten

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

Doh !

Re: Identificering af kondensator-agtig komponent

styroflex kondensator
http://www.pci-card.com/styroflex.jpg
den er på 50 pico + - 20 procent tolerance
og 500 V
obs... det er ikke i alle tilfælde at den kan erstattes
af en keramisk , ellers brug micropoco

--
                    Venlig Hilsen
            Michael Meidahl Jensen