Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning

Hej,
Jeg er ved et uheld kommet til at bytte rundt på + og -, da jeg tilsluttede
den her:
http://www.xtrememac.com/chargers/car_charger_shuffle.php

Det lukkede den magiske røg ud af laderen. Jeg har nu skildt den ad, men er
lidt i tvivl om, hvor meget der er brændt af og hvad en af de afbrændte
komponenter er for en.

Her er et billede af forside og bagside af printet:
http://www.therkelsen.info/images/blandet/ipod_lader.JPG

Den komponent den indtegnede pil peger på, er det en transistor?

Mvh. Kim

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning
I meddelelse: 459d7226$0$49200$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Det ser umiddelbart ud til at kunne være sådan en fætter:

http://www.chipdocs.com/datasheets/datasheet-pdf/Motorola/7806.html

--
MVH Per, Herringe

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning
I meddelelse: 459d7585$0$3461$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk

Undskyld det kræver Log In, her er en uden:

http://www.datasheetarchive.com/search.php?search78%06&sType=part

--
MVH Per, Herringe

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning

Tak for det! Ved nærmere eftertanke regnede jeg også med, at det var en
spændingsregulator.

Mvh. Kim

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning

Så vidt jeg kan se er det en SMD version. Jeg går ud fra at den har 3
terminaler forbundet.
Den kan du få i enhver elektronik løsdelsforretning.
Men der kan jo også være andre komponenter der er stået af.

Børge

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning

Jeg prøver at bestille sådan en spændingsregulator. Ja, problemet er, at jeg
ikke ved om der er andre komponenter, der er stået af. Det er ikke så slemt
at man kan se på komponenterne, at jeg har ødelagt kredsløbet, men det
betyder selvf. ingenting - de kan sagtens være brændt af alligevel. Man kan
tydeligt lugte på spændingsregulatoren, at den ikke virker mere. Jeg vil
egentligt gerne bestille rigeligt med komponenter hjem, så jeg ikke står og
mangler nogle, men det er ikke nemt at se på de smd komponenter hvad det er
for noget for mine utrænede øjne.

Mvh. Kim

Re: Identificering af komponent i afbrændt strømforsyning

tilsluttede
er

Det er en 6 volts spændingsregulator.

mvh Ebbe