Identificere SMD komponenter

Jeg må have hjælp til at identificere nogle komponenter på et GeForceMX

440-8X grafikkort.

Jeg mener det er en modstand. Der står 01b på den og sidder som R58, men hvilken værdi har den. Så er der C78 som der ikke står noget på, men ved sammenligning med de andre er den beige/brunlig.

Oplys også venligst hvordan koderne tolkes. /Carsten

Reply to
simsalabim

Hvis det er en modstand, så vender den på hodet, og der skal nok stå 910

Det tolkes bagfra. Det sidste ciffer fortæller hvor mange nuller, der skal sættes efter værdien. I dette tilfælde kunne det så være en 91 Ohms modstand.

En modstand, der står 4991 på er 4.99kOhm.

Makes it sense ?

Jeg er ret sikker på den ikke er vendt. På andre lign. komponenter står det f.eks. 36b, 09b, 47d, 34d og 73x

Reply to
simsalabim

Så kan det være du kan bruge følgende side:

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Klik på linket nedenfor, der er svaret på dine modstandsværdier - 01B er

100*10 altså 1K

René

Reply to
René O. Nielsen