IDE controller/PCI ?

Jeg vil kunne lagre data på en harddisk styret af en microcontroller (PIC eller andet) og er lidt i tvivl om hvor svært det ville være. Nogle der har nogle gode links der kan hjælpe mig på vej? Spørgsmålet er om det er muligt at koble microcontrollerens I/O ben direkte til IDE stikket og styre harddisken, eller det er en bedre løsning at investere i et IDE controller indstikskort og lade den være interfacet mellem microcontrolleren og IDE harddisken?

Mvh. Terry

Reply to
Terry Andersen

Det kan snildt lade sig gøre. Se f.eks.

I øvrigt kan CompactFlash kort bruges i stedet for harddisks da de har IDE interface, dog skal man have fat i et stik.

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Hej Tarry Som Preben skriver kan du også bruge CompactFlash kort. Elektor har for noget tid siden haft et projekt med mcu->CompactFlash kort.

Hvis du skal til at bygge er her lige lidt links til forskelligt vedr. harddiske:

Mvh Toke

"Preben Mikael Bohn" skrev i en meddelelse news:3f40a46f$0$21669$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

(PIC

Toke Koustrup