ICprog til Win2000

Jeg har problemer med at få IC Prog (programmer til bl.a. PIC) til at
fungere.
Sidst jeg brugte programmet var det på en Win98 maskine.
Nu har jeg så problemer på min Win2000 maskine.
Kan det passe?

Findes der andre programmer som kan benyttes til at programmere en PIC16F628
og 16F877 med en JDM programmer?

pft
Kåre

Re: ICprog til Win2000

PIC16F628

Hvis det er parrellelporten skal du nok have installeret en nt driver :)

Kasper

Re: ICprog til Win2000

Det er til seriel porten.
På IC prog hjemmesiden kan man godt nok downloade en NT/2000 driver. Men jeg
ved ikke lige hvad jeg skal stille op med den.
Der står at alle filer bare skal ligge i samme bibliotek. Men selve IC prog
kører uden installation, så jeg ved ikke rigtig hvordan driveren skal
bruges.

Kåre

Re: ICprog til Win2000

Det virker fint, men det er en temmelig åndsvag måde man skal gøre det på:

Sørg for både at have icprog.exe og icprog.sys er i samme bibliotek (den
sidste er NT/2000-driveren). Start icprog.exe og ignorer alle
fejlmeddelelser du støder på. Gå ind under options og vælg fanebladet misc
og tryk på "Enable NT/2000 driver". Genstart IC-prog. Så vidt jeg husker
finder den nu driveren, og du skal sige ja til at installere den. Herefter
brokker den sig vist ikke mere, men jeg husker det sådan at man lige skal
genstarte ICProg endnu en gang før den forstår det - prøv dig frem!

Når det virker kan du gå ind og konfigurere den tilsluttede enhed, og
programmere løs.

-Thomas

Re: ICprog til Win2000
Sådan!