IC kreds

Hej NG

1. Hvordan kan jeg se hvilke ben på en ICkreds der er ben 1,2,3... ???
2. Jeg har et diagram over en USB enhed... hvad betyder VCC - linien på
diagrammet ender i et T
    på USBstikket og flere steder er ligeleds ligende tegn og bogstaverne
VCC - skal disse forbindes ???

Mvh
Frank

Re: IC kreds
Kik i databladet - der er det ofte beskrevet.
Ellers plejer jeg er tænke:
Hvis det er en quad-pack - altså en med ben på alle 4 sider - så er der ofte
en prik eller en lille fordybning der hvor ben 1 er. Er det en kreds med ben
på 2 sider så er der ofte en ½-cirkel ind i den ene ende, til venstre for
den er ben 1. I begge tilfælde tæller man mod uret rundt.

VCC refererer ofte til 'forsyningsspændingen', så hvis det er TTL er det vel
5V.

De steder der har samme navn skal forbindes, det er bare for ikke at
komplicere diagrammet for meget at man bruges disse 'labels'.

Re: IC kreds
SUPER

TAK

ofte