I2C på Atmels AVR (Mega8)?

Hejsa, er der mon nogen der har prøvet at bruge hardware I2C'en på Atmels
AVR kredse?
Jeg har koblet min mega8 sammen med en DS1624 (temperatursensor), og skrevet
mine egne routiner, men jeg er ikke 100% sikker på hvordan jeg modtager en
byte..! Lige nu modtager jeg en byte, men mega'en afslutter altid med et
NACK, hvilket resulterer i at DS1624 ikke sender 2-byt korrekt! :(

Hvordan fortæller jeg den om den skal lave NACK eller ACK?

Brian

Re: I2C på Atmels AVR (Mega8)?
skrevet

Never mind! - Databladet havde alligevel infoen, dog lidt skjult så man ikke
lige kunne gennemskue det :)
Jeg havde glemt at sætte TWEA flaget i TWCR! (TWEA set = ack, ellers = not
ack).

Så nu virker det sgu, hvis nogen kunne tænke sig mine, nok lidt for
primitive, rutiner så sig da til! :)

Brian

Re: I2C på Atmels AVR (Mega8)?

Jo tak, gerne - Helst i C, er ikke så ferm i Asembler.

--
Mvh.

Tomas

Site Timeline