I2c-komponenter?

Hej NG!

Jeg roder med et hobbyprojekt, hvor jeg vil styre nogle indgangssignaler
via. noget digital indgangsvalg.

Mit signal går gennem en håndfuld MAX4571-kredse, men så kommer mit
problem - hvad skal der til for at styre sådan en fætter?? Den kører jo i2c,
og det ved jeg ikke alverden om.

Eftersom jeg skal have en eller anden form for føler på min indgangsvælger,
så jeg have fat i en eller anden kreds, der kan styre det administrere det
hele. Den skal jo kunne køre i2c, og der står jeg sg* af!

Anyone??

HT

Re: I2c-komponenter?
Hey

Du skal bruge en uC eller Seriel / Parrellel porten på din pc

ved i2c der sætter man en binær adresse på kredsen, på A0-A1-A2... dvs
højest 8 enheder på en string

men.. kiggede lige databladet på den maximkreds, der ser ud som om at der
kun er 2 adresseben.. så det bliver vel kun 4 pr. string

kig evt. på google efter i2c standard :
http://www.semiconductors.philips.com/buses/i2c /

--
Mvh Kasper