i2c adresse omsætter

hej

kan nogen hjælpe med en lille udfordring...
Vi har 2 controllere (wii) som har samme i2c adresse.
På et selvbygget processorboard er der kun 1 i2c bus til rådighed.
vi skal derfor have en i2c adresse omsætter sat imellem processoren og ud
til de 2 wii controllere som har samme i2c adr. (og skal køre på samme i2c
bus ind til processoren)...fra omsætteren og ud til wii controllerne kører
de selvfølgelig på hver sin i2c bus.
Kender nogen til en mere eller mindre færdig løsning ? (jo færdigere jo
bedre... :-)

Håber jeg har forklaret mig tydeligt nok..... ellers får jeg det nok at vide
:-)

Mvh
Manse

Re: i2c adresse omsætter

Selvbygget!
Er det fordi der kun er en enkelt i2c i cpu'en?
Kan du så ikke blot tage 2 alm io'er og lave din egen i2c funktion, så du
alligevel har 2 enkelte

Christen

Re: i2c adresse omsætter

Prøv at google "i2c mux". Jeg fandt:
http://www.standardics.nxp.com/products/pca/datasheet/pca9547.pdf .
Man sender en kommando til kredsen på I2C-bussen, hvorefter kredsen
forbinder I2C-bussen med en af flere mulige forbindelser.

Site Timeline