I/O fra PIC

Vil høre om nogen kan forklare mig lidt om retning (direction) registre i
f.eks. en PIC.
Hver port har et register der kan angive om hvert enkelt portben er input
eller output. Hvis de er sat til input står der at dig er "high
impedance"...hvad er det for noget elektronik signalet går ind i hvis det er
et input og hvorfor/hvordan er det høj impedanset? Hvad elektronik går
signalet så ud i hvis det er et output?

(Her snakker vi typiske eksempler, ved det sikkert kan varierer fra PIC til
PIC).

Re: I/O fra PIC
Hej.

Prøv at kigge i databladet på en hvilken som helst PIC. Det kan findes på
www.microchip.com. Der er princip-tegninger af alle portene på pic´en. Kort
fortalt: Ved input går portbenet til gaten på en FET, altså høj indgangs
impedans. De fleste outputs på PIC´erne er to fet´er, der er koblet som et
komplementær-trin. Enkelte udgange er dog koblet som Open Drain, hvor man
eksternt skal sætte en pull-up modstand til Vcc.

Jeg håber at det hjælper en smule, men kig på et datablad, så er jeg sikker
på at du forstår det. :o)

Mvh.

René Kirstein

er