I/O fra PIC

Vil høre om nogen kan forklare mig lidt om retning (direction) registre i f.eks. en PIC. Hver port har et register der kan angive om hvert enkelt portben er input eller output. Hvis de er sat til input står der at dig er "high impedance"...hvad er det for noget elektronik signalet går ind i hvis det er et input og hvorfor/hvordan er det høj impedanset? Hvad elektronik går signalet så ud i hvis det er et output?

(Her snakker vi typiske eksempler, ved det sikkert kan varierer fra PIC til PIC).

Reply to
Don

Hej.

Prøv at kigge i databladet på en hvilken som helst PIC. Det kan findes på

Der er princip-tegninger af alle portene på pic´en. Kort fortalt: Ved input går portbenet til gaten på en FET, altså høj indgangs impedans. De fleste outputs på PIC´erne er to fet´er, der er koblet som et komplementær-trin. Enkelte udgange er dog koblet som Open Drain, hvor man eksternt skal sætte en pull-up modstand til Vcc.

Jeg håber at det hjælper en smule, men kig på et datablad, så er jeg sikker på at du forstår det. :o)

Mvh.

René Kirstein

er

til