Hyletone på TV

Hej herind

Jeg har et efterhånden gammelt Dantax TV der periodisk giver en hyletone når
TV'et er tændt...Ikke altoverdøvende, men bestemt nok til at det er meget
irreterende.

Jeg har så søgt lidt rundt i gamle indlæg i newsgroups og har fundet frem
til at det sikkert er linearitetsspolen i
liniedelen i apparatet der skal lakeres.

Så tænkte jeg "Er det ikke noget man kan fikse selv ?". Det skal siges at
jeg ikke har den store tekniske snilde imellem modstande og spoler, men hvis
der er nogle her inde der med skrift eller et billede kan guide mig til den
rigtige spole i TV'et, burde jeg vel selv kunne smække noget af kærestens
neglelak på den.

Nogle der tør tage udfordringen på ?

Det skal siges at går skidtet i stykker så går det i stykker. Alt er bedre
end den forb***** hyletone, men pengene er ikke lige til at købe et nyt i
øjeblikket, hvis jeg kan fikse det selv.

MVH
Søren

Re: Hyletone på TV

Måske - måske er det noget andet....

Måske - ......

eller noget andet, der kan tåle varmen !

1: Find en træpind/plasticpind
2: Tænd flimmeren
3: sluk igen og pil bagbeklædningen af
4: Tænd igen
5: Vent til det hyler/piver
6: Prik lidt rundt i indmaden, til du rører ved noget, der bevirker
   lyden ændres

..God fornøjelse
--
snipped-for-privacy@stevns.net - www.stevns.net
"There is no replacement for displacement......!  "