Hylende labelprinter

Jeg har en ældre SATO labelprinter der er ved at drive mig til vanvid
:(

Skriver en del adresselabels i min lille enkeltmandsvirksomhed, men er
træt af at måtte slukke og tænde for printeren for at kunne
koncentrere mig, istedet for at den blot er tændt sammen med det andet
i firmaet...

Grunden til at den driver mig til vanvid er at den, når den er tændt,
udsender en meget højfrekvent hyletone eller rettere hvæsen, lidt som
en blanding af hyletonen fra TV prøvebilledet og lyden af sne på
skærmen...

Er det et eller andet specifikt i den jeg kan prøve at tjekke op på,
evt. noget der er ved at stå af??

Normalt kan jeg også tydeligt høre en CRT skærm/TV være tændt, det kan
være til at holde ud, men denne printer driver mig til vanvid...

Kan jeg gøre noget, eller skal jeg blot leve med det til der er
overskud nok til en ny??

Mvh. Morten

Re: Hylende labelprinter

SATO, det siger mig noget...... laver service på sådanne.

Modelnummer ?

Fra stepmotor, eller switchmode ?

Re: Hylende labelprinter
On Tue, 19 Sep 2006 17:39:44 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

CX 208 TT

Jeg regner med at det er fra switchmode, da det kan høres uanset om
den skriver eller ej...
Dog er det meget markant når den klargør data til en udskrift, så kan
man ligefrem høre elektronikken arbejde (inden motor begynder at drive
noget frem)...

Mvh. Morten Trab

Re: Hylende labelprinter

Okay, jeg forhører mig lige......

Men det er et "cheapshit" apparat og sikkert ikek med i vores
protefølje.

Det kan være CPU'en. Er det værst når den skriver ?

Re: Hylende labelprinter
On Tue, 19 Sep 2006 18:43:28 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

Det er lidt svært at vurdere da motoren knurrer en del når den
fremfører mærkaterne :) Men umiddelbart er det væst lige inden den
begynder at skrive...

Mvh. Morten

Re: Hylende labelprinter

Er det noget den er begyndt med eller har den altid gjort det ?

Hvis det er en kommet fejl, er det sandsynligvis en eller flere defekte
elektrolytkondensatorer i en switch mode strømforsyning.  Skift lytterne
inden strømforsyningen dør helt.

mvh
JBH

Site Timeline