Hylende backlight board i iMac

Hej med jer

Jeg har en spritny iMac med et stor problem, den hyler fra backlight
boarded

Beskrivelse af problemet: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t3D%92 =
3532&highlight3D%

Det er ikke mig der har skrevet indlE6%gget, men det er godt beskrevet
og med screenshot og film.

Mit spF8%rgsmE5%l er om det i dette tilfE6%lde vil vE6%re muligt at fixe me=
eksempelvis http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id =
3D%97462

Jeg har haft maskinen til reperation 2 gange hvor de skiftede kortet,
men stadigt samme problem. IfF8%lge vE6%rkstedet er det bare sE5%dan det er=
.

Problemet gF8%r maskinen mere eller mindre ubrugelig, da det spE6%nder i
tindingerne og giver hovedepine efter et stykke tid.

Nogle der har nogle gode rE5%d til reperation af dette?

Mange tak for hjE6%lpen.

Re: Hylende backlight board i iMac

Jeg har en spritny iMac med et stor problem, den hyler fra backlight
boarded

Beskrivelse af problemet:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t92%3532&highlight =

Det er ikke mig der har skrevet indlægget, men det er godt beskrevet
og med screenshot og film.

Mit spørgsmål er om det i dette tilfælde vil være muligt at fixe med
eksempelvis
http://www.elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id97%462

Jeg har haft maskinen til reperation 2 gange hvor de skiftede kortet,
men stadigt samme problem. Ifølge værkstedet er det bare sådan det er.

Problemet gør maskinen mere eller mindre ubrugelig, da det spænder i
tindingerne og giver hovedepine efter et stykke tid.

Nogle der har nogle gode råd til reperation af dette?

Plasticspray _kan_ måske løse problemet.

Det afhænger lidt af hvad der er årsagen til problemet.
Er det viklinger på spolen der vibrerer, så kan plasticspray sikkert løse
problemet.
Men det kan også være selve kernen der synger, og så er det sværere at
dæmpe.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hylende backlight board i iMac

Så levér da maskinen tilbage og køb noget andet. Jeg ville ikke begive
mig i kast med at modificere et stykke helt nyt hardware, og da især
ikke i denne prisklasse.

Din reklamationsret ryger jo i samme ombæring.

Mvh, Kim

Re: Hylende backlight board i iMac

Nej det gør den ikke, der kan være en garanti der ophører med at
virke.
Reklamationsretten er der fuldt ud i de 2 år den nu er lovbestemt, men
det vil ikke hjælpe/nytte at reklamerer over noget man selv har
lavet/udført, ledeledes vil det måske give problemer hvis man
reklamerer over noget helt andet end det man selv har skruet i, men
det ændre ikke på at reklamationsretten ikke kan tilsidesættes.

/Hans

Re: Hylende backlight board i iMac
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t92%3532&highlight =

Så vidt jeg har styr på sagerne, så er det selve panelet der hyler, ikke
backligt converteren.

I de nye iMac er det LED baggrundsbelyst panel, ikke koldkatoderør.

Jeg har selv den helt store 27" - dog uden nogen narrestreger og
børnesygdomme.

Forsyningen til LED baggrundsbelysning er dog stadig med en switcher af
en art, men det er nok ikke den der hyler

// Per.

Re: Hylende backlight board i iMac

Prøv at skrue helt op for lyset. Jeg har set en Sony skærm der hylede med
den pwm-frekvens de bruger til lysregulering, og der gik det væk ved fuld
styrke, fordi pwm'en så bliver 100% og forsvinder. Det kunne være det samme
problem, også selvom der er LED lys i.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hylende backlight board i iMac

Skruer jeg op pE5% 100%, sE5% forsvinder hyletonen, men de LED skE6%rme er
utrolig lyskraftige, sE5% det kan man ikke holde ud. Skruer jeg helt ned
pE5% 0, sE5% forsvinder lyden ogsE5%. SE5% det ligger imellem 30-80%
lysstyrke.

Jeg er i dialog med Apple omkring det, og de vil gerne kigge pE5% det.
Den har fF8%r vE6%ret igennem anden elektronik vE6%rksted via service
aftalen den er kF8%bt igennem uden succes.

Jeg holder mig fra selv at gE5% i krig med spraydE5%sen ihvertfald :-p

Tak for svarene.

Re: Hylende backlight board i iMac

jeg ville heller ikke F8%delE6%gge mine garantimuligheder, med at prF8%ve a=
dE6%mpe stF8%jen
Da jeg var ved tv rep, var sE5%danne hylende print noget af et
mareridt..
Hele printpladen virker som hF8%jttaler, og hvis man kunne fjerne
stF8%jen ,sE5% kom den helt
sikkert tilbage ved andre temperaturer,lysstyrke, eller nE5%r tv-et stod
pE5% et andet sted.
der var kun eeen lF8%sning ,og det var at skifte en trafo eller en
ferrit osv.

Dette fordi. du skal virkelig ikke give op over for et reparatF8%r
firma,som bare vil
ud ad deres dilemma
alex.

Site Timeline