Hvorfor virker?

http://www.gratisupload.dk/download/43706 /

Diagrammet viser en galvanisk adskilt analog skilleforstærker fra 1976.
Foran sider der en spændingsdeler 280kVdc/2,5Vdc (250kg).
Det der forvirre mig er hvordan opstillingen kan overføre signaler af
størrelse omkring
+60 mV til -60 mV når der indgår 4 transistorer i signalvejen omkring T1.
Switch frekvensen er ca. 16 kHz. Den optegnede kurve er linier omkring 0.
Hvordan kan det lade sig gøre?

mvh
Søren

Re: Hvorfor virker?

Transistorene er enten helt lukkede eller helt åbne, de køre ikke liniært.

mvh Niels

Re: Hvorfor virker?

Hej Niels
Tak for dit svar. Det er rigtigt at der skal tændes og slukkes for signalet,
men det er
umuligt at håndtere mV gennem en transistor som switch. Der er en anden
mulig forklaring,
Tegnepigerne havde i 1976 ikke adgang til et FET objekt i autocat, og
anvendte i stedet
et NPN objekt, og så begynder det at ligne noget. I den kommende uge får jeg
et resultat
fra Ludwika.se. så jeg skal nok holde dig orienteret.
mvh
Søren

Re: Hvorfor virker?
On Sun, 16 May 2010 13:45:23 +0200, "Søren Leth-Danielsen"

Pokkers, Fortæl det ikke til nogen, jeg har indtil flere kredsløb, i
kommercielle produkter, der benytter denne teknik :-)

Site Timeline