Hvorfor stift kabel

Hvorfor siger folk altid at man skal bruge stift UTP/STP CAT5 kabel til
faste net installationer? Vil bløde kabler ikke virke lige så godt?

Mvh
HK

Re: Hvorfor stift kabel

Jeg har selv prøvet begge dele, og stift kabel er ufattelig meget rarere at
arbejde med. Jeg kunne også forestille mig det var betydeligt nemmere at få
det gennem huller i vægge, rør, etc. Om der er andre grunde ved jeg ikke.

Er der nogen der ved hvor man kan købe stift UTP-CAT5 kabel?

--
M.V.H
Christian Iversen

Re: Hvorfor stift kabel
Hej Christian

http://www.bn-elektronik.dk har begge dele.

Mvh Max

Re: Hvorfor stift kabel

Ja el-grossister har det i så store mængder at de sælger det :)
Oftest ligger det dog i 300 eller 500meters længder sådanne steder, men er
garanteret væsentligt billigere end f.eks. elektronik butikker.

mvh.
René

Site Timeline