Hvorfor skal man læse noget vrøvl - Page 3

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Der opstår en hvirvelstrøm i skruen, og den udsender et magnetfelt, der
interagerer med spolen. Virkningen beror naturligvis på skruens tykkelse

Hvis du forstørrer fænomenet op, kan du tage een kortsluttet vinding
kobbertråd, eller bare en stor kobberskive (der ikke er magnetisk), og
nærme den til spolen. Så er du ikke i tvivl om at en ikke magnetisk
leder i spolens nærhed ændrer dens selvinduktionen.

Bo //

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Messingskruen ændrer selvinduktionen, men modsat en jernskrue ændrer den
ikke spolens linearitet. Feltet i jernskruen vil kunne gå i mætning,
hvilket kan medføre forvrængning.

Hvor meget induktansen ændrer sig på grund af messingskruen, kan jeg
ikke forudsige.

Bo //

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
BF%BDndrer den20%
BF%BDtning,20%

-hejsa
jeg kan ikke helt tyde det ,da min pc stadig giver mE6%rkelige tegn
Skriver du : at jernskruen kan gE5% i mE6%tning.. jeg tror det.20%
Og ok for det.
hvad med remanens i jernet.. giver det ikke ogsE5% en ulinearitet ..
mE6%tning giver en mindsket magnetisering ,nE5%r feltet er stort ::er det i=
kke korrekt ?
remanens mE5% give en fejl ved smE5% felter , er det ikke ogsE5% rigtigt ?
hilsen alex

Site Timeline