Hvorfor skal man læse noget vrøvl - Page 2

Re: Gorilla Snot (Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl)
Hej Erik

Ja, det og almindelig Dana lim har jeg lavet mange udstrygnings-
preparater til mikroskopiundersøgelse med, men de har styrke
mæssigt intet med det produkt at gøre som jeg savner.

Max

Re: Gorilla Snot (Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl)

Prøv at kigge efter rudelim.

Det bruges godt nok mest til biler, men er uhyggelig stærkt meen prisen er
nok også derefter.

Blot et eksempel:
http://www.veterandele.dk/shop/sikatack-it-rudelim-2433p.html

Har selv brugt det (til biler), og bevarer sin 'gummiagtige' konsistens.

Stig Johansen

Re: Gorilla Snot (Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl)
Hej Stig

Det er rigtigt, det er faktisk et godt produkt, og det er
heller ikke dyrt når man handler de rigtige steder.
Bruger det faktisk i produktionen istedet for sort
RTV silikone, og prisen ligger vidst omkring en
halvtredser pr. patron. Så det må jeg vidst lige
teste til opgaverne.

Tak for påmindelsen.

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Sædvanligvis anvendes Pliobond 25. Det er oprindeligt det Good Year
produkt og fremstilles bl.a. af Frede Andersens Fabrikker A/S, Lille
Skensved.

--
Ha' det rart. Karsten H. (7870)

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Karsten

Fint, men jeg tror lige jeg prøver den anden lim først.

Men tak for info.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Det er minimalt sammenlignet med en jernskrue. Permeabiliteten
for messing er tæt på luft. Værdien for jern er 10.000 til 100.000
gange større.

Ivar Magnusson

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Ja, men den ændre på spolen og det var pointen.

Jeg har engang brugt en messingskrue til at afstemme en BFO
metaldetektor, det fungere fremragende og er billig at lave.

http://www.sandcastle.dk/artikler/Metaldetektor.pdf

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Alt har indflydelse, også lim og luft. En messingskrue
har meget lille indflydelse, så derfor anbefaler de at bruge
messingskruer fremfor jernskruer.

Ivar Magnusson

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Ja, men noget vrøvl er det.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Hvad er det bestemt, du mener er vrøvl?

Ivar Magnusson

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Det er vidst indelysende.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Nej, jeg synes du vrøvler. Skriv hvad du mener er noget vrøvl.

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Det er noget vrøvl at foreslå messing frem for andre metaller.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Hvorfor mener du det? En messigskrue er et standard produkt.

Ivar Magnusson

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Vi tager den lige en gang til, en messingskrue påvirker spolens
værdi, og det er uønsket.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
vi tager den lige en gang til.
En jernskrue påvirker spolens induktans markant!
En messingskrue påvirker spolens induktans ubetydeligt!
- så brug derfor en messingskrue fremfor en jernskrue, til at fastgøre
spoler i højtalerdelefiltre.

///finn

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Finn

Nej jeg vil ej, jeg vil bruge metoder der ikke påvirker tingene.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Det kan du ikke.

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Det afholder mig nu ikke fra at prøve.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Næh, der også dem der forsøger at lave en evighedsmaskine.

Et er at alt har indvirkning på induktansen, et andet er hvor
pernitten man skal være. En jernskrue har en permeabilitet, der
svarer til mindst 10.000 messingskruer. "Din" producent mener
at det er en tilstrækkelig lav indflydelse.

Site Timeline