Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Så kikker man i et katalog fra en proffessionel
leverandør af højttalere og komponenter til
delefiltre. Og så skriver de "husk at skal du
skrue spolerne fast, ja så skal du bruge
messingskruer for ikke at ødelægge spolens
egenskaber".

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
ja vrøvl er det, men mon de tænker på noget med hvis du bruger alm
skruer risikerer du galvanisk ætsning eller noget? Ikke ligge mit xpert
område, arbejder helst med frekvenser over 70 Mhz.

mvh Erik

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
hov var det monteringen af spolerne eller tilledninger? hvis det er
monteringen kan selv lidt jern(skrue) jo ændre induktionen.

mvh Erik

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

what?

Det er kan ikke komme som en overraskelse at det ville have
indvirkning
pE5% en spoles vE6%rdi og alt muligt andet  hvis man brugte en skrue i
jern
til at skrue den fast

-Lasse

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Lasse

Du tror måske ikke at en messingskrue ændre på spolens værdi ?

Hvordan tror du så metaldetektore virker ?

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
se lige hvad jeg ændrede mit svar til i andet indlæg, vi er enige.
sådan går det når man tænker lidt for hurtigt, iøvrigt  vil messing
heller ikke være godt idet det sænker induktansen(ihvertflad ved hf
frekvenser). ka huske jeg havde en pind med jern i den ene ende og
messing i den anden som vi brugte til at vurdere om spolen var for stor
eller lille når vi stak den ned i spolen

mvh Erik

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

En jernskrue vil ændre spolens induktans. De fleste messingskruer
som bliver solgt i byggemarkeder er blot jernskruer, der er
overfladebehandlet, så hjælper det selvfølgeligt ikke noget.

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Ivar

Det vil en messingskrue også.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Det rette må så være nylonskruer, og/eller limpistol-lim eller andet
klister.

Leif

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Leif

Ja noget Gorilla snot eller hvad de nu kalder det i Japan, desværre
har jeg aldrig fundet et sted man kan købe den slags lim de bruger.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
http://toolz.dk/gorilla-glue-1044805-250ml-p-1217.html

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Thl

1000 tak for den link, sådan noget må jeg have fat i.

Usenet er en herlig ting.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

Det firma eksistere så ikke mere, men man kan åbenbart
købe det fra UK via eBay. Og sjovt nok er det vidst et
dansk produceret produkt.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Det gør det når jeg prøver. og det ser ud til at der er 1 stk. på lager

mvh
Thorbjørn

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Thl

Prøv at gå direkte ind på http://toolz.dk /

eller prøv at betale vis Paypal

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl

OK, så langt kom jeg ikke, men jeg er helt enig i at den har opgivet
ånden, men som du selv er inde på, er der mange på Ebay f.eks.
http://kortlink.dk/ebay/bf3c

mvh
Thorbjørn

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Thl

Ja, jeg har bestilt i UK via eBay, men sjovt er det at man er nødt
til det for at købe et dansk produkt.

Max

Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl
Hej Lars

Den koster 49,95 kr. hos Harald Nyborg

Max

Re: Gorilla Snot (Re: Hvorfor skal man læse noget vrøvl)
Hej Lars

Ja, engang mente jeg også det kunne hede elefant snot, man det er
idag et anti grafittiprodukt.

Jo, eller man kan bruge varmlim, eller kontaktlim, men det var nu
også mere generelt at jeg savnede den limtype jeg taler om. Hvis
man kikker i en japansk produceret transistorradio fra tredserne,
ja så er der brugt masser af den limtype, bl.a. er højttaleren ofte
limet i med det, prøver man så at hive den ud, ja så opdager man
at limen er utrolig holdbar og elastisk samtidig med at klæbeevnen
bare er helt i top. Så det kunne være rart at have sådan noget stående
på værkstedet til at løse forskellige opgaver.

Den 22-09-2012 00:30, Max skrev:
  Jo, eller man kan bruge varmlim, eller kontaktlim, men det var nu
(photo-gum) og var fra 3M Scotch 3M non-drying photo-gum

burde være til at få fingre i.

mvh Erik

Site Timeline