Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.

Hej alle

Jeg har to DECT-telefoner (Ascom Avena 122), som kF8%rer pE5%
genopladelige batterier (stF8%rrelse AAA).
I manualen oplyser fabrikanten at man KUN mE5% benytte "godkendte" NiCd-
eller NiMH-batterier, hvorefter de opremser 6 forskellige "godkendte"
batteri-modeller.

Men kan det skade telefonen, hvis jeg bruger andre batterier? -
selvfF8%lgelig stadig NiCd eller NiMH.

Den ene telefon har fx. kF8%rt pE5% et sE6%t Duracell batterier
(NiMH/1,2V/750mAh) uden problemer.
De batterier Ascom anbefaler har en kapacitet pE5% 550 mAh, hvor imod
Duracell-batterierne har en kapacitet pE5% 750 mAh. Men det kan vel ikke
vE6%re dE5%rligt at jeg har brugt et batteri med stF8%rre kapacitet?

Jeg hE5%ber der findes en batteri-ekspert derude, som kan hjE6%lpe mig
med en lille forklaring.
PE5% forhE5%nd tak.

Mvh
SF8%ren Dahl

Re: Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.

Måske fordi ladekredsløbet ikke kan lade den højere kapacitet ?

Pænt pynt i stuen:

Re: Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.
Jeg troede bare at kapaciteten var et mE5%l for
hvor meget man kan "trE6%kke" af energi fra batteriet?

Men jeg ved det ikke ... og derfor spF8%rger jeg ;-)

Re: Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.

Jo, men typisk lader man med 1/10 af kapaciteten. Skal man højere op,
skal man til at styre ladningen.

Pænt pynt i stuen:

Re: Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.
Jeg har en Panasonic telefon som også blev leveret med nogle 5-600 mAh
akkuer - dem har jeg skiftet ud med nogle billige 2000 mAh akkuer fra
Fakta - det har øget standby tiden på telefonen fra 2 dage til en uge. Jeg
lader telefonen uden problemer i den medfølgende basestation.

mvh

Andreas M. Hansen

Re: Hvorfor kun bruge "godkendte" NiMH-batterier i DECT-tlf.

Hej alle

Jeg har to DECT-telefoner (Ascom Avena 122), som kører på
genopladelige batterier (størrelse AAA).
I manualen oplyser fabrikanten at man KUN må benytte "godkendte" NiCd-
eller NiMH-batterier, hvorefter de opremser 6 forskellige "godkendte"
batteri-modeller.

Men kan det skade telefonen, hvis jeg bruger andre batterier? -
selvfølgelig stadig NiCd eller NiMH.

Den ene telefon har fx. kørt på et sæt Duracell batterier
(NiMH/1,2V/750mAh) uden problemer.
De batterier Ascom anbefaler har en kapacitet på 550 mAh, hvor imod
Duracell-batterierne har en kapacitet på 750 mAh. Men det kan vel ikke
være dårligt at jeg har brugt et batteri med større kapacitet?

Jeg håber der findes en batteri-ekspert derude, som kan hjælpe mig
med en lille forklaring.
På forhånd tak.

Mvh
Søren Dahl
*****************************

Det kan der være 4 svar på.
1, fabrikanten vil sikre sig at man ikke bruger noget billigt skod der løber
ud og ødelægger telefonen.

2, når en dect telefon bruger batteriet trækkes der forholdsvist meget
strøm. fabrikanten vil sikre sig at batterierne kan levere den nødvendige
juice til telefonen.

3, Producenten har sikret sig at de nævnte batterier tåler den vedligeholdes
ladning som telefonen udsætter dem for.

4, I lade kredsløbet sidder der en timer hvis opgave er at forhindre over
opladning hvis peak udebliver. den betyder samtidigt at telefonen ikke vil
lade et f.eks. 1000mAh nimh batteri helt op når man smider dem i.

idag er det muligt at købe 1000mAh AAA batterier.jeg kan ikke huske om det
er GP eller sanyo jeg har set dem fra.

Jacob

Site Timeline