Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!

Er der nogen her der kan hjælpe mig ?

Jeg har en blandemaskine som pludselig ikke vil starte selv. Men hjælper
man den i gang kører den fint.
Hvad kan der være galt.
Det skal siges at jeg er ekspert i bil-elektronik, men det her 220v er ikke
min stærke side.
Jeg kan se at der går 4 ledninger fra startværnet til motoren.
Hvordan virker det når den kun kører på 220 v ?

Venlig Hilsen
Brian Andersen

Re: Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!

Du skal ikke vælge gruppe udfra det du kender til, men udfra det emne du
vil diskutere, Brian.

Prøv den gruppe der er relevant for dit spørgsmål:

dk.teknik.el

Se www.usenet.dk for en oversigt over danske grupper, så du er forberedt
næste gang.

Men det er noget med en kondensator.

FUT: dk.teknik.el

Mvh. Jørgen

--
http://www.aktiveforbrugere.dk /

Re: Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!
 - Hvis din mail virkede, havde du fået et svar nu...

Men du kan jo maile til mig, så skal jeg videresende historien til dig...!!

Lars / Viborg

Re: Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!

ikke

Det er ikke interessant om noen sier at du poster i feil gruppe. Jeg antar
at du som nybegynner i news ikke helt riktig vet hva du skal gjøre. De som
derfor slenger skit skal du ikke bry deg om.
Din blandemaskin kan ha 2 feil. Den mest sannsynlige er start/drifts
kondensatoren. Som typisk er 10/12 uF. Det kan selvfølgelig være at en
vikling har brent, men dette er sjelden. Kondensatoren koster vel ca kr
100,- og er enkel og skifte.
Om du kan bruke et Ohm meter er det mulig å finne feilen. Kanskje du har en
kamerat som kan hjelpe deg.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!
Det er sikkert en 3-faset motor, som bliver hjulpet igang af en kondensator.
Den er nok gået i stykker eller rystet fra i samlingerne...

Rasmus

Re: Hvorfor fanden kan blandemaskinen ikke starte selv!

Det var kondesatoren og den var på 8 uF. Fik den hos den lokale
Elektromand for 40 kr.
Mange tak for hjælpen
Hilsen Brian

Site Timeline