Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Jeg skal have forbundet min mors Kirk Plus telefon med en ZyXEL Prestige 26=
02HW-D1A router (fra Fullrate). Da telefonen imidlertid har et danske tre-b=
enet han telefonstik, kan jeg ikke umiddelbart tilslutte den til routerens =
RJ11 hun-stik.

Da det skulle vE6%re muligt at tilslutte en almindelig telefon til routeren=
, formoder jeg, at det er muligt at udskifte det tre-benet han-stik med et =
RJ11 han-stik? I sE5% fald, kan nogen forklare, hvorledes de tre forbindels=
er i det nuvE6%rende stik skal lE6%gges i RJ11 modulet?

Med venlig hilsen
Dennis NF8%rgaard

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

lægges i RJ11 modulet?

de to yderste ben, i det gamle 3polede stik, skal til de midterste i
RJ11

Har en KIRK plus ikke aftageligt stik ??
--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
On Fri, 29 Oct 2010 01:07:07 +0200

Hej Jan

Mange tak for dit lynhurtige svar :-)

DesvE6%rre har Kirk Plus kun modulstik i selv rF8%ret, medens stikket i den=
 anden er fast. Det i rF8%ret er noget smallere end RJ11 - RJ10 mE5%ske? - =
og jeg har derfor forsF8%gt at finde RJ10 <-> RJ11 adapterer (enten stik el=
ler kabel) pE5% nettet - uden held. Jeg har derimod fundet et "hun telefons=
tik <-> RJ 11" kabel, som jo ogsE5% ville klare problemet, men da denne l=
F8%sninger nE6%sten koster det samme som en "crimping" tang, vil jeg heller=
e betale en smule mere, men vE6%re i stand til at fikse modul-stik fremover.

Mht. din anvisning, sE5% antager jeg, at:
- den midterste ledning i det gamle stik ikke har nogen betydning?
- at det er underordnet, hvilken orden/rE6%kkefF8%lge de to yderste ledning=
er monteres i, blot de er monterest i midten af RJ11 modulet?

Mvh
Dennis

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Rækkefølgen er ligeyldig. De to yderste fra det gamle, til de midterste
pĂĄ RJ11.
Midterbenet på det gamle er historisk. Var en gang jord/stel/skærm, men
bruges vist ikke mere.

Birger

http://bbsorensen.dk

[...]

Et RJ11 hermafroditstik kan klare det
http://www.wattoo.dk/shop/telefonstik-t-adapter-51766p.html
https://www.elextra.dk/main.aspx?page3D%article&artno3D%H14708

mvh
<ThorbjF8%rn

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Lidt svært at sætte i Full-Rate routeren :)

--
Jan_stevns
...det er satme svært at smække med en svingdør !

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
Hej thl

Hvorfor læser du ikke spørgsmålet ?

Max

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
Hej ThorbjF8%rn

Jeg havde slet ikke tE6%nkt over denne simple lF8%sning. Efter du havde n=
E6%vnt den, kom jeg i tanke om, at min mors "nummer-viser" faktisk har et "=
hermafrodit-telefonstik <-> RJ11" kabel, sE5% RJ11 modulet rF8%g i routeren=
, medens Kirk Plus' han-telefonstik blev sat i hun-delen af hermafrodit-tel=
efonstikket. Ikke den mest elegante lF8%sning grundet de to telefonstik, me=
n mht. tid og pris er den svE6%r at slE5%.20%

Endnu engang tak for din og de F8%vriges hjE6%lp her i gruppen.

Mvh
/dennis

PS: LF8%sningen var sE5% simpel, at jeg faktisk kunne guide min mor over te=
lefonen :-)

On Thu, 28 Oct 2010 16:55:08 -0700 (PDT)

[...]

--20%

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
Noergaard frembragte:

Var det før eller efter du havde skiftet stikket?
:D

Birger

http://bbsorensen.dk

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Jeg syntes ikke det er særlig hensigtsmæssigt at du har 48V DC frit
tilgængeligt på do 2 uisolerede stikben liggende.
Når telefonen ringer bliver spændingen tilmed overlejret med ca. 70V AC, så
din mor kan fĂĄ et ordentlig rap over fignerne.

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Holder du ofte pĂĄ stikket nĂĄr telefonen ringer?

--
MVH. N_B_DK

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

Det kan ske og det er nok til at man ikke laver den slags klamp

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?

SĂĄ kan man jo investere i sĂĄdan en her, sĂĄ er faren drevet over.:
http://www.av-cables.dk/diverse_kabler_stik/telefonkabel/telefonstik/telefonstik_hun_3221_da.html

[...]

Da det skulle være muligt at tilslutte en almindelig telefon til routeren,
formoder jeg, at det er muligt at udskifte det tre-benet han-stik med et
RJ11 han-stik? I sĂĄ fald, kan nogen forklare, hvorledes de tre forbindelser
i det nuværende stik skal lægges i RJ11 modulet?

--------
Mon ikke der er noget her du kan bruge:

http://www.av-cables.dk/telefonkabel/telefonkabel_adapter_520_da/

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
hej Sven

Hvorfor læser du ikke spørgsmålet ?

Max

Re: Hvordan udskifter jeg et telefonstik med et RJ11 modul?
On Fri, 29 Oct 2010 10:30:58 +0200

Hej Sven

Tak for forslaget. Som du kan se af min anden post, er det netop denne lF8%
sning jeg har benyttet.

Mvh
/dennis

Site Timeline