Hvordan tilsluttes en veje celle?

Hej alle,

Jeg har fået fat på en vægt til meget store ting. Den består af 4
forskellige klodser (veje-celler), som man sætter under hvert hjørne på
en stor plade.
Og så kan den vel veje et par tons vil jeg tro.

Desværre var personen, som pillede vægten ned fra sit tidligere brug ret
brutal for kablerne til veje-cellerne blev bare klippet over. Så nu står
jeg så med et gætte arbejde for at få den samlet igen.

På hver af de 4 veje-celler er der 4 ledere:
-Input
+Input
-Signal
+Signal

På display enheden findes der et stik med 5 pins hvor de 4 veje-celler
skal forbindes. Er der nogle der kan regne ud hvordan jeg løser
pudslespillet?

Det skal lige siges at vægten er af typen Veccer fra UK.

På forhånd tak!

Mvh
   Jan Thøgersen

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?
Fint at han klippede - så kan du vel bare følge farvemarkeringen. Det er
da værre hvis han havde skruet dem fra hinanden så er det intet at gå efter

/carsten

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?
Input's er der, hvor du påtrykker forsyningspændingen.
De kan parallelforbindes.
Signal'erne er output'et - og jeg mener du også kan parallelforbinde disse.
Så skal du "bare" finde ud af, hvad der er forsyning fra kassen og hvad
der er input.

Der sidder 4 straingauges i hver vejecelle, som er forbudet i en brokobling.
Typisk giver en vejecelle 2mV/V hvilket skal forstås sådan, at hvis du
belaster cellen med den masse, som den er beregnet til (i dit tilfælde
fx 500kg) så vil den give en spændingsforskel på 2mV, hvis din
forsyningsspænding er 1V.
Den er typisk noget større fx 12V og det er som regel DC - og så vil du
få 24mV for fuld belastning.
Husk det er en differensspænding som (hvis vi taler 12V) ligger i
omegnen af 6V.
Jeg håber det giver dig et par clue's
vh
Klaus

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?

Først læser du Kluas' indlæg der giver dig et godt billede af, hvordan
den forskellige kablelfarver er. Dervæst tænder du vægtindikatoren og
finder ud af, hvor du har 12 volts forsyningen. JEg gætter på at de 5
ben er 2 til forsyning, 2 til singal og 1 til skærm.

Skærm = stelforbindelse, forsyning kan du måle dig til og så er det
"bare" et spørgsmål om at få vendt sinalledningerne rigtigt. Prøv dig
frem, du kan ikke brænde noget af.....

Klaus (tidligere "vægtvogter")
--
       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,

Enig, bortset fra at det _kan_ tænkes at skærmen tilsluttes huset på
stikket. Men ingen garanti fra min side.
VH
Klaus (også tidligere "vægtvogter")

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?

Hvor ?

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?

var ikke klar over DDV (de danske vægtvogtere) brugte 2Tons vægte med
4-punkts måling ;)

Mvh.

Jan Rasmussen - forfatter til platte useriøse indlæg indimellem

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?

ROFL - ikke den vægtvogterorganitation.......
Den jeg var ved, hed scandaleavaegt

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?

Mindre kan på _ingen_ måde gøre det :)

Re: Hvordan tilsluttes en veje celle?
Hej,

Jeg takker og bukker. Det er nu lykkes at få den til at spille igen.
Det var meget nemt på printet at finde ud af hvor forsyningen lå, og de
to signal pins blev ført lige ind i en differential forstærker så det
gav også sig selv.

Så mange tak for hjælpen, nu kan søsters heste få sjov med den.

BTW forslaget om bare at følge farverne var da lidt sjov :-) Jeg må
indrømme at jeg bære rundt på bare lidt omdrejnings hastighed, så hvis
jeg havde haft begge ender af kablet havde jeg nok fundet løsningen selv :-)