Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Hej NG

Jeg har en server til at stå, som kun er forbundet med strøm og netkabel.
Når så jeg genstarter maskinen siger den at jeg skal trykke F1 fordi den
ikke kan finde noget tastatur. Men eftersom den bare står og kører noget
server, er det træls jeg skal have sat et tastatur til hver gang jeg
genstarter den.
Så derfor... er der nogle der ved hvordan man kan snyde den til at tro der
sidder et tastatur i, kan man kortslutte jord og + i stikket så den tror der
er sat noget til?

Håber der er nogle der kender en løsning.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Normal kan man i BIOS sætte op, at den ikke skal stoppe ved keyboard
fejl. Kig efter en parameter, der hedder "Halt on" og sæt den til "No
errors"

/KJ

http://www.cetus.dk

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Har kigget og det lader ikke til at kunne lade sig gøre på denne type BIOS,
derfor ville jeg gerne have et "falsk" keyboard.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

En server, hvor man ikke kan disable tastaturet ??
Der er sgutte en server.......

Kunen du ikke ryste ud med hvad det er du leger med ?
--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ?  Find selv svaret på
Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Okay så er det ikke en server, men den skal bare køre noget filserver og
måske noget ftp.

Det er en gammel scumpac workstation som kører noget gentoo, og så gidder
jeg ikke sætte tastatur til hver gang den skal genstartes(telnet'er jo kun
til den).

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

ok - det siger jo alt ;)

find et gammel kvastatur

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ?  Find selv svaret på
Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Fadt indmaden fra et kvastatur, og smed det sammen med noget gaffa, det
lader til at virke nu.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Du er sgu' hurtig ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad fanden er det ?  Find selv svaret på
Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Inde i BIOS'en kan du indstille om den skal opfatte Keyboard error som en
fejl og dermed stoppe og vente på brugerindput.
Kommer måske lidt an på hvilken BIOS du har, men prøv..... du skal ind i en
af de første menuer, måske der hvor du også stiller dato og harddiske - igen
lidt afhængig af hvilken bios du har.

Peter

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Den løsning har jeg også kigget efter men det kan vist ikke lade sig gøre i
denne BIOS.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

der

Hvis ikke du kan slå den funktion fra i BIOS, kan du lave en
"keyboardemulator" ved at skrælle et gammelt keyboard, selve printpladen
fylder sjældent ret meget og kan nemt gemmes i noget gaffatape, bag
computeren ;-)

mvh
JBH.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Det lader åbenbart til at være den eneste løsning, så det må jeg jo igang
med. Tak

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Nej, der findes en keyboardemulatorløsning.

Den koster bare længere tid og flere kroner at leve end et gammelt
keyboard.

Re: Hvordan kortslutter man et PS/2 stik

Find en lille microprocessor pic avr eller hvad du nu helst vil lege med
og lav en tasteturemulator selv. Programmet kan nemt findes med google.

--
/ Peter Andersen
/ Skanderborg

Site Timeline