Hvordan kobler jeg (fase) nul til gnd ?

Hej ng

Jeg har et diagram på ihc.mhv.dk -> Test Node hvor jeg har et lille problem med at få koblet min nul til gnd.

Jeg har en philips kreds (TDA5051A)230V AC modem, som skal snakke over 230V ledningen, men har valgt en anden strømforsygning end de eksempler i deres datablad (kan også findes på ihc.mhv.dk). Dette betyder at jeg har en diode mellem nul og GND. Det er nok lidt uheldigt, men hvad gør jeg ved det ?

En løsning kunne være at udskifte min ensretter bro med en enkelt diode, men så skal min lade lyt (C10) være meget større, og det er jeg ikke interesseret i.

MHV

Reply to
MHV

Er der nogen som har erfaring med TDA5051A (Philips) eller tilsvarende kredse, så lad mig høre inden jeg laver noget dumt.

MHV

problem

230V

diode

men

Reply to
MHV

Hej.

Kunne du måske specificere hvilken diode det er du mener der er mellem gnd og jord?

Er du kommet videre med projektet? Det ser ret spændende ud. :o)

Mvh.

René Kirstein "MHV" skrev i en meddelelse news:3f5f09aa$0$54780$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

deres

Reply to
René Kirstein

Hej Rene

Der er desværre ikke sket noget de sidste dage, pga arbejde.

Hvis du ser på mit diagram, så er der en ensretter bro (4 dioder), mellem (Fase/Nul) og (+/gnd)

og mit modem er til deles koblet til gnd og Nul, og det går ikke, bla. pga. C3 er en alm C, og ikke X2 der vil kunne være 230V mellem Nul og gnd, og C3 vil blive smadret. Desuden er der også et problem med signalet som bliver sendt over fase/nul.

Det nemmeste er at skifte dioden med en enkelt diode og koble gnd og nul sammen, men det kræver en noget større C10, og det er jeg ikke interesseret i!

MHV

?

diode,

Reply to
mhv

Trist der ikke sker noget. Kommer der en beskrivelse af projektet på hjemmesiden? Og hvad med softwaren, kommer den til at være open source? ;) Laver du koden i asm eller C++, eller noget helt andet?

Mvh. René Kirstein

"mhv" skrev i en meddelelse news:3f632053$0$221$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

pga.

C3

interesseret

gnd

over

en

det

Reply to
René Kirstein

Hej Rene

Der kommer snart mere, men mangler en som kunne tænke sig at lave nogle test print.

Ang. software, så bliver det en blanding, pic processore i asm, master som bliver en embedded pc med linux bliver i c ud mod noderne og php til brugerfladen som skal kører i en browser. Alt software regner jeg med bliver lagt ud, men intet er sikkert. det kan også være det bliver til en lukket kreds som har bidraget til projektet.

MHV

mellem

bliver

tilsvarende