Hvordan kan man lave en opstilling til værdifastsættelse af Zenerdioder?

Jeg er ved at reparere en Sony Playstation. Der er bl. a. kortsluttet en
Zenerdiode på strømforsyningsprintet.
Jeg har en OK print til at ligge. Der vil jeg tage Zenerdioden ud og måle
mig frem til den rigtige værdi.

Hvordan skal opstillingen ser ud? Hvordan skal det sættes op?
Jeg har en Variabel strømforsyning op til 30V DC. Et dig. multimeter .....
mvh BS

Re: Hvordan kan man lave en opstilling til værdifastsættelse af Zenerdioder?

Det letteste er vel at lade den sidde, og så måle spændingen over den.

Hvis der står noget på den, så prøv at spørge igen, det kan jo være man kan
finde een mage til...

Re: Hvordan kan man lave en opstilling til værdifastsættelse af Zenerdioder?
Tak for dit (og de andres) svar. Den måler mens den kører 8,45Volt
spændingsforskel på min Fluke. Mon ikke det er en 8,2Volts zenerdiode?

mvh BS

Site Timeline