Hvordan gør jeg det lidt nemmer for mig selv med Eagle Cad og "print på d en nemme måde" ?

Hej.

Jeg bruger Eagle Cad til produktion af mine prototype print.

Layout foregår som sædvanligt, når jeg er klar til at udskrive så kører
jeg Drill-aid.ulp der så lige gør hullerne nemmere at ramme med
printboremaskinen.

Jeg sørger så for at Pads, Via's og outline er synlig samt bottom layer,
udskriver - derefter det samme, blot top layer, og udskriver.

Jeg kunne så godt tænke mig at springe et led over her, og duplikere
printet, og udskrive begge lag på én gang, på én side papir.

Dette er af flere grunde, primært da printerens temperatur varierer, så
man risikerer at to udskrifter ikke er lige varme, og da papiret ændrer
størrelse med temperatur, sker det at de to lag ikke liner op når man
taper dem sammen. Hvis de to layouts printes samtidig, og er tæt op af
hinanden, er dette mindre følsomt.

I teorien kan det gøres således:

Markér alt i layoutet, klip, start et tomt PCB op og paste to gange oven
over hinanden.

Så sletter jeg komponenter og stik på det øverste lag (jeg har ingen
trough hole, så ingen grund til pad's i toppen der alligevel ikke skal
loddes på)

Så ender jeg op med to identiske print, det ene er med komponenter,
bottom layer, via's og outline, det andet, top layer, via's og outline.

Problemet kommer så her: det ene skal spejles, ellers står tekst mm. på
hovedet, og stik sidder i den forkerte side. Jeg ville nemlig gerne
kunne folde papiret henover hinanden.

Jeg kunne bruge mirror kommandoen, og rotere det 180 grader, så vender
den printet korrekt, men så flytter alle printbaner lige fra top layer
til bottom, og vice versa.

Er der ingen smart måde at gøre dette på, uden at den laver rod i mine
layers ?

Alle råd er meget velkomne.

Hvis min forklaring ikke giver mening, kan jeg godt prøve at optage en
video af, hvad jeg laver, så det måske giver mere mening.

// Per.

Re: Hvordan gør jeg det lidt nemmer for mig selv med Eagle Cad og "print på den nemme måde" ?
Hej Per

Print til 2 BMP eller GIF filer, hent dem ind i et fotoredigerings-
program og vend og drej dem så det passer på papiret.

Max

Re: Hvordan gør jeg det lidt nemmer f or mig selv med Eagle Cad og "print på den nemme måde" ?

Det var selvf. oplagt, men virker lidt molboagtigt....

Jeg er bare bange for at opløsningen ryger fløjten på dén måde...

// Per.

Site Timeline