Hvordan fungerer PIR? - Page 2

Re: Hvordan fungerer PIR?

Doh!
Terassedøren var åben så temperatursvingningerne fik dem til at trigge.

Folie + jord = GO!

Billigt møg! :-)

Re: Hvordan fungerer PIR?
Hejsa,

Har du lyst, kan du også skille ad og lakere med Graphit 33 (kontaktchemie)
indvendig. Denne lak har en specificeret modstand på 1kOhm/kvadrat.

/Claus

Re: Hvordan fungerer PIR?

Det lyder som en plan!
Hvor får man den slags?

Re: Hvordan fungerer PIR?

Hov, det vidste Google :-p

Re: Hvordan fungerer PIR?

Og var/er bedst til at udbedre skader på billedrør.
En skærm af alu/kobber folie er mange gange bedre.

/Hans

Re: Hvordan fungerer PIR?
I praksis, ja det er op til dig.

Hvis den trigger på elektrisk støj, så overholder den ikke EMC
betingelserne, der er en del af CE mærkningen, og så kan den bare byttes
(til en anden model, der gør). EMC gælder begge veje, både at udstyr
ikke må støje, men også at det skal kunne fungere i "støjen" fra andet
udstyr.

Har den jord forbindelses ben du ikke har benyttet? og er den monteret
efter foreskrifter. Ellers er EMC ens eget problem.

EMC:
http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_compatibility#Types_of_interference

EMC: http://en.wikipedia.org/wiki/Electromagnetic_compatibility

Christen

Re: Hvordan fungerer PIR?

Men man ved jo ikke om det er det forstyrrende udstyr der ikke
overholder EMC.
Hver part vil vel sige at deres udstyr overholder det, så er det vel op
til os brugere, at bevise det modsatte, eller?

Men hvordan finder man ud af hvad der overholder EMC?

Mvh Hauge

Re: Hvordan fungerer PIR?
Nåå ja, det er jo rigtigt :-)

CE mærket er (skulle være) en garanti for overholdesen af forskellige
ting, incl EMC.

Jeg har også set en CE oversat med noget Chinese Export, og så er der
vist ikke så meget EMC kontrol deri :-)
http://en.wikipedia.org/wiki/CE_mark#China_Export

Christen

Re: Hvordan fungerer PIR?

Mon ikke en simpel kondensator over føleren kunne hjælpe?

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hvordan fungerer PIR? OT

ja det er bare BB i en nøddeskal, har du det ellers godt?

mvh Erik/cads3

Re: Hvordan fungerer PIR? OT

Hej Erik,

ja, jeg ved jeg har en kringlet fantasi, men det er jo en del af min
levemåde :-) -udvikling handler jo om at undgå at udelukke muligheder i
starten af forløbet.

-jo, tak, jeg har det stadig godt, og nok at lave,
hvordan med dig ?

Bo //

Re: Hvordan fungerer PIR?

Men ikke på så langsomme ændringer, som gulvvarme er. Så ville den
forøvrigt også reagere på radiatorer og lign., og det gør de typisk ikke.

Men de kan reagere på gennemtræk i huset, der er der kraftig og hurtig
temperaturændringer.

Mvh Hauge

Re: Hvordan fungerer PIR?

Radiatorer giver ikke varmeflimmer midt i rummet, det kan gulvvarme gøre.
Derfor spørgsmålet om der var gulvvarme :-)

Spot on :-)

--
Uffe Bærentsen

Re: Hvordan fungerer PIR?
Hejsa,

Det er almindeligt kendt at edderkopper, fluer og lignende insekter der har
valgt at bosætte sig indeni en bevægelssensor kan trigge sensoren.

/Claus

Site Timeline