Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Iforbindelse med noget amatør teater har vi brug for at en fastnettelefon
ringer på et bestemt tidspunkt.
Er der nogle der ved hvordan vi får sådan en til at ringe uden brug af  en
telefon linje ??.

Mvh
Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Du skal pålægge den en spænding (120V), pas på nalderne!!

Se http://www.techlib.com/electronics/telephone.html

/Oizo

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Det kunne måske godt være vores løsning.
Tak for link.

Mvh Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Hej Jensen

Du tilslutter en vekselspænding til telefonen, den normale ringespænding
ligger på omkring 90 Volt veksel, men de fleste telefoner ringer fint
allerede ved 24 Volt veksel.

Mvh Max

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Indspiller lyden, og afspiller lyden når i har brug for det, i har vel et
lydanlæg...........?

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Ja det har vi jo også gjort før.
Men det må godt lyde lidt rigtigt som om der rent faktisk er den telefon der
ringer.

Mvh
Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Man kan jo bare finde et omstillings anlæg til det.

Ellers så skal du lave en AC-spænding på 24 til 110V og frekvensen skal være
25 til 60 Hz.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

være

Jeps, men husk endelig ikke at tage telefonen imens den ringer!

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Æh hvorfor ikke.
Det er jo faktisk meningen at telefonen skal tages når den ringer :-)

Mvh Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Så find et omstillings anlæg, det har også den fordel at der kan være en i
den anden ende af "ledningen" og det gør det som regel meget lettere at
bruge det.

Hvis det kun skal bruges i en kort periode så har jeg et anlæg der kan lånes
hvis i selv henter det.
PS der kan medfølge telefoner.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Mvh Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Fordi den brænder af hvis ikke vekselspændingen afbrydes kort efter at røret
løftes. Med mindre at spændingskilden har tilstrækkelig høj indre modstand.

Læs i øvrigt  http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html .

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe
Hvor høj bør den indre modstanden i spændingskilden så være ??.

Mvh Jensen

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Uha det er nogle år siden jeg har leget med slige sager, jeg erindrer svagt
noget med 600-2400 Ohm. men prøv med 1Kohm

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Det sker der ikke en fis ved..

Jeg har lavet den slags til teater i mange år, og har altid brugt 48- 60volt
til ringespænding (det er nemt at finde trafoer i den størrelse), og har
endnu aldrig oplevet, at en telefon er blevet ødelagt.

Claus
--
Sælges *billigt* og nyt:
Mindre blokke, bl.a O.H i aluminium samt anden i rustfrit

Fordi du ikke har brændt en telefon af ved det, er det jo ikke ensbetydende
med at det ikke kan ske.

Jeg har heller aldrig brændt en telefon af på den måde, men jeg kender flere
der har gjort det.

Derfor er advarselen på sin plads.

Og ja det er da rigtigt at man ofte i lignende situationer anvender F68
telefoner der jo har klokke, og i øvrigt er meget rubuste.

Hvis du læser det tidligere Telestyrelsens  specifikationer for godkendelse
af terminaludstyr, vil du se at det rent faktisk er en problemmatik man
kommer ind på der.

I øvrigt klinger en klokketelefon meget bedre ved 25hz end 50hz

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

ensbetydende
flere

I det øjeblik du løfter røret, når der er ringespænding på, så kobles den
fra og telefonen er ikke modtagelig for AC.

Claus

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastnet telefon til at ringe

Desværre helt forkert.

Faktisk falder telefonens indre modstand idet du går fra rotilstand til
sløjfetilstand.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvordan får jeg en almenlige fastne t telefon til at ringe
Har et lille omstillings anlæg i gerne må låne til formålet, så kan i
også snakke sammen.(mener der er minimun 4 linier LOL)
Mvh Erik

Site Timeline