Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Hej gruppe,

- ja, hvordan er det nu: Når DVD-spilleren indkøbt for ca. 179,- kr ikke kan
finde en ilagt DVD og efter lidt forgæves søgen skriver 'No Disc' for en
købe-DVD, der har virker før... og når selv en afstøvning med en ren, tør
vatpind af linsen ikke hjælper... så er der vist ikke mere at gøre eller
hvordan?

Og ja: Afspilleren er noget mere end to år gammel.

Hilsen Sven

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Kunne også skyldes en eller flere udbrændte elektrolytter i strømforsyningen

mvh
JBH

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Desværre... alle spændinger er til stede og pænt rippelfri. Der er
overordnet set ingen lytter, der ser ud til at lide af lytsyge. Men hvor er
opbuddet af små lytter dog enormt!

Sven

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Ud over venstre skulder.

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Højre skulder kan også bruges, i fald man er venstrehåndet.

Mvh
Martin

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Er sket, efter at anvendelige dele (læs: Netledningen og lidt selvskærende
skruer...) er udvundet af vraget.

Sven

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Jeg håber, du huskede at udtage DVD skiven til evt. senere
fremvisning :-)

Bo //

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Hæ, ja... sammen med netdelen, der giver et antal assorterede +/- spændinger
fra sig. Den må kunne bruges til een eller anden op-ap opstilling...

Sven

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afs pillerdøden indtrådt?

"ren, tør vatpind"? Jeg ville foreslå at vådte den i isopropylalkohol og
prøve igen..

//michael

--
Using Opera's revolutionary e-mail client: http://www.opera.com/mail /

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Jeg har nogle gange haft held med at rense det halvgennemsigtige, skrå spejl
der sidder under linsen. På nogle  lasere kan man tage linsen og spolerne
af, så kan man komme til, også på linsens underside. Hvis linsen ikke kan
tages af kan man nogle gange snige en tynd træpind ned ved siden af, og køre
lidt rundt på spejlet. Det hjælper tit hvis der sidder røgbelægning og gør
spejlet mat.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Desværre, der er ikke plads, og linsearrangementet kan ikke tages af. Det er
bestemt ikke 'design for adskil-ability...'

Sven

Re: Hvordan er det nu: Er DVD-afspillerdøden indtrådt?

Jeg lod isopropylen være i flasken, da min erfaring er, at den nent kan
efterlade noget residualdillerdaller, når den fordamper.

Da det blot er tørt støv, der skal fjernes og ikke klistret stads som f.eks.
fra tonehovedbroen i båndoptagere, tror jeg, at den 'tørre metode'
efterlader mindst rester.

Hilsen Sven

Site Timeline