Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Jeg har en Samsung 204TS monitor (1.600x1.200 pix), som jeg er rigtig
glad for. Desværre flimrer baglyset de første 2-3 minutter. Gætter på en
fejl i converteren.

Jeg har spurgt google, men fandt ikke noget om hvordan man åbner den.
Jeg har prøvet med magi (sesam luk dig op), men det hjalp heller ikke.

Er der nogen, der kan beskrive, hvordan man åbner den, uden at ødelægge
noget (ord som dåseåbner, økse, vinkelsliber etc. er uønskede)

Bo //

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

http://www.ccl-la.com/blog/index.php/samsung-214t-repair/

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor
Takker mange gange. Jeg har nu skiftet alle lyt'er på power-boardet. Og
nu er den tilbage i sin gamle form. Dejligt. Ny skæmr, ingen udgifter.

Bo //

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Jeg sender en regning for konsulentbistand :-)

Nej, det er utroligt at man stadig skal skifte lytter i moderne
elektronik i 2010. Tænk hvad en smule omtanke mht. ripplestrømme og
termisk design kunne gøre. Samt ofre et par parallekoblede
kondensatorer hvert sted. Men så steg prisen nok flere kroner, og det
går jo ikke.

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Jeg satte nogle gode Nichicon kondensatorer til SMPS i, og regner med at
de nok skal holde, til resten falder fra hinanden. Jeg har haft skærmen
i ca 5år, og den har været tændt 12-14 timer pr dag, så det er rimeligt
for konsum elektronik.

mht termisk design, så er jeg træt af at EIZO har sat en propel i min
skærm. Og jeg skal høre på den i mindst 5 år (de giver 5 års garanti på
skærmen). Jeg opdagede det først, da jeg byggede en super-nonoise PC :-)

Bo //

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Næh, men med tanke på måske tolv millioner solgte enheder på verdensplan, så
er det et helt andet regnestykke og nogle helt andre mennesker, der skal
regne det ud........

Problemet er jo, at små beløb har det med at bliver store, når andre
mennesker skal betale dem. Dit forslag er sikkert rigtigt og godt, men det
koster måske bare samsung 60 millioner eller måske endda mere......

Vil du ikke gerne have haft dem i bonus?

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Vi er vist begge indenfor prof. elektronik, og der var den aldrig gået.
Fly, vindmøller, medicogrej, olieboring etc. Men konsumgrej er noget andet.

Ja, jeg har haft fornøjslen at pine ca 30 ører af en mobiltelefon
(dengang Siemens lavede den slags i Pandrup). Med en dagsproduktion på
9.000stk var det således over 60.000kr om måneden. Så de par ugers
arbejde, jeg lagde i det til en fornuftig konsulettakst var fint givet
ud (syntes jeg :-) )

Kvalitetsstyring er en underlig en. Man laver ikke den ultimative
kvalitet. Man beslutter at 90% af enhederne skal leve 5 år og at efter 7
år vil man acceptere at kun 50% er i live. Alt over det er spild af
penge. Det handler jo om at tilfredsstille aktionærerne (tænkt eksempel)

I mellemtiden har jeg anskaffet en EIZO monitor. De giver 5 års garanti.
Men desværre understøttes det af, at de har sat en BLÆSER i den. Så den
skal jeg dermed høre på i mindst 5 år :-) Der findes forekellige
løsninger på at opnå lang levetid.

Bo //

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor
Hej Bo

Kvalitet er at lave det rigtig første gang. Og har man besluttet at
det rigtige er at lave noget der holder meget kort tid, ja så er det
jo høj kvalitet når det lykkes.

Max

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Det kunne ikke siges mere præcist. Og det er det, der ligger til grund
for kvalitetesstyring. Men hovedparten af danskere opfatter kvalitet,
som noget, der aldrig går i stykker.

Nå ligemeget. Jeg har nulstillet kvaliteten i min monitor :-)

Bo //

Re: Hvordan bryder man ind i en Samsung monitor

Skal nok også ses i lyset af at lige netop den slags forbrugerelektronik
er forældet efter 5 - 7 år.

/Lars

Site Timeline