Hvor skaffer man en MAX472

Er der nogen, der har en ide til hvor jeg kan skaffe 1-2 stk. MAX472, helst
DIP men SMD kan også gå?

I øjeblikket er det næsten håbløst at skaffe Maxim kedse.
Jeg kan hverken få den som sample, eller købe den, hos Maxim. Hos både
Farnel, RS Components og ELFA er den udgået i forbindelse med
ROHS-direktivet. Jeg har forsøgt at bestille den hos en broker i USA, men
har har nu også meldt pas, så mine ideer begynder at være udtømt.

Re: Hvor skaffer man en MAX472 [The bad news - and the "good" news...]

Hej Allan

Har du prøvet Google?:

Først de dårlige nyheder:

Svaret er:

Not Recommended for New Designs - MAX472:
http://www.maxim-ic.com/getds.cfm?qv_pk11%08
Citat: "...This product was manufactured for Maxim by an outside wafer
foundry using a process that is no longer available..."

-

Nu til de "gode" nyheder. God er i gåseøjne, da jeg ikke lige kunne
finde en forhandler:

Konkurrenterne har også "High Side Current Sense Amplifiers" - de fås
med en eller flere af disse egenskaber: Præcision, low cost, low power
og til forskellige max. spændinger:

60µA
LT1787HV - Precision, High Side Current Sense Amplifiers
http://www.linear.com/pc/productDetail.do?navId=H0,C1,C1154,C1009,C1077,P1780

Og som der står i URLen er den linear ;-)

60uA
LT6100

250uA
LTC6101 - High Voltage, High-Side Current Sense Amplifier in SOT-23
http://www.linear.com/pc/productDetail.do?navId=H0,C1,C1154,C1009,C1077,P10220
60V High Side Current Sense Amplifier Offers 1µs Response Time
http://neasia.nikkeibp.com/dailynewsdetail/001176

ADM4073 - Low Cost, Voltage Output, High-side Current Sense Amplifier
http://www.analog.com/en/prod/0,,759_777_ADM4073,00.html

-

Maxim har faktisk stadig "High Side Current Sense Amplifiers":

30µA
MAX4372 - med forskellige særdeles betydende bogstaver efter:
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/2104
og der er endnu flere muligheder:
MAX4373
MAX4374
MAX4375
MAX4376
MAX4377
MAX4378

og en lidt ældre model:

MAX4172
Low-Cost, Precision, High-Side Current-Sense Amplifier
Low-cost, Precision Current Monitoring For Portable Battery-Powered
Applications
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/1654

Det er ikke altid at svaret kun er 42

mvh/Glenn

Re: Hvor skaffer man en MAX472 [The bad news - and the "good" news...]

Ja, det var der jeg fandt en broker i USA.

Har jeg set, men det er til rep. og dublering af et eksisterende produkt.

Ja, der er masser af andre firmaer, der laver "High Side Current Sense
Amplifiers", men de umidelbart plukkes i de printkort jeg har liggende :o(
Jeg fortryder bittert at jeg i tidernes morgen valgte et Maxim produkt
(igen-igen), men sådan bliver man jo så klog *suk*

Re: Hvor skaffer man en MAX472 [Four-terminal Current Sense Resistor (SMD) & Current Monitors]

Hej Allan

Da du vil have DIL, kunne du måske lave en SMD bestykket (keramisk) DIL
med en af de nævnte kredse - både tidligere og her - og med en 4 benet
modstand - hvis den skal være præcis og lille - ellers kan du nøjes med
lidt kobberbane?:

Søgning:
http://www.google.dk/search?hl=da&q=%22Four-terminal%22+%22Current+Sense%22+Resistor

f.eks. følgende Kelvin koblede SMD modstande:

Four-terminal Current Sense Resistor:
http://www.ohmite.com/cgi-bin/showpage.cgi?product=rwxs0xk

Four-terminal Current Sense Resistor:
http://www.universalimport.se/Ohmite_rwxs0xk.pdf

-

Flere strøm HS shunt målere:

Fra dette site:
http://www.openservo.com/moin.cgi/Schematic2
fandt jeg denne "underlige" trebenede sag:
ZXCT1009FTA

Datablad:
http://www.zetex.com/3.0/pdf/ZXCT1009.pdf
2,5V-20V  4uA(Vsense=0V)-10mA(Vsense=1V)

ZXCT Series - Current Monitors:
http://www.futureelectronics.com/promos/zetex /

-

75uA 76V
MAX4080/MAX4081
http://www.maxim-ic.com/getds.cfm?qv_pk35%97

380uA
MAX4210, MAX4211
High-Side Power and Current Monitors
http://www.maxim-ic.com/quick_view2.cfm/qv_pk/4303

INA170 75uA
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/ina170.html

900uA
INA193, Current Shunt Monitor, -16V to +80V Common-Mode Range (Rev. D):
http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/ina193.html?DCMP=hpa_amp_general&HQS=NotApplicable+PR+sc05086

mvh/Glenn

Re: Hvor skaffer man en MAX472
On Sun, 18 Jun 2006 15:47:27 +0200, "Allan Soerensen"

Jeg kan godt skaffe nogle GANSKE få - men du skal være forberedt på
uhyggelige priser når vi taler om 1-2stk. (RIGTIG uhyggelige)

Jeg kan også fikse ca. 10kPcs, til en meget fornuftig stykpris.

Ellers må en MAX4080 + fantasi kunne klare det?

Re: Hvor skaffer man en MAX472
helst

Jeg kan altså godt finde en MAX472CPA DIL udgave inde hos Farnell til kr.
44,19 +momsen, smd udgaven er ikke på lager endnu...
Det siger deres hjemmeside, jeg har godtnok ikke prøvet at ringe til dem for
at checke.

Mvh
Manse

Re: Hvor skaffer man en MAX472

Jeps, det ser ud til at den er kommet på lager igen (så den er bestilt). I
torsdags kunne de ikke oplyse leveringstiden da jeg ringede til deres
salgsafdeling.
Tak til jer alle, også for alternativer til nye projekter :o)

Site Timeline