Hvor meget er død ved polvending af psu til laptop?

FUT: dk.edb.hardware

Øv.

På denne Medion laptop brugte jeg en universal-strømforsyning, af den
type hvor der er vedlagt 8 forskellige stik, der sluttes på kablet fra
strømforsyningen i et stik med to ben.

Jeg trådte lige på ledningen så stikket gik fra kablet, og da jeg ville
sætte det på igen, fik jeg vendt det omvendt. Der kom en gnist, og pc'en
lader ikke mere.

Den lader heller ikke med en anden strømforsyning, og strømforsyningen
lyser som intet var hændt.

Der er altså brændt et eller andet af i DC-indgangen i laptoppen.
Hvad plejer det at være?

Leif

Site Timeline