Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

Hej NG.

Al denne snak om batterier har fået mig til at tænke på hvor mange mAh
alkaline batterier typisk er på ?

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?
Hej Christian

Det er svært at sige, det kommer meget an på fabrikatet og brugen.
Men prøv Duracell's og Vartas hjemmesider, der han du hente datablade
over de enkelte typer hvor det er beskrevet hvilken kapacitet man skal
forvente ved forskellige belastninger.

Mvh Max

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

Tro det eller ej, men det er ikke til at finde.

Men de er sikkert også meget lavere end 2100-2300 mAh

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:
http://www.012.dk/holdf1.jpg

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

Jeg vil gætte på at de noget højere, men meget afhængig af belastningen.

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

Kig her:
http://www.duracell.com/oem/primary/alkaline/alkaline_manganese_data.asp

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

mAh
Nja kan godt se man skal igang med lommeregneren ....men er det ikke noget
med at V*A = W ???

Mvh
Arne Rasmussen

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

En af graferne viser at det ved 1 W bliver ca. 1250 mAh.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:
http://www.012.dk/holdf1.jpg

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

<KLIP>

Ikke at glemme panasonics.

www.actec.dk er det ligetil dog ikke det store sortiment.

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?
På side 6 i http://www.duracell.com/oem/Pdf/others/ATB-5.pdf

kan du i tabellen finde svar.

mvh
Olle

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

Interresant - MIN1500 som vel er det de fleste køber har så betydeligt flere
mAh end de fleste genopladelige - man lærer noget nyt hele tiden ;-)

Mvh
Arne Rasmussen

[SNIP]

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?
flere

Det vil da være kedeligt hvis man ved alt - hvad skal man så få tiden til at
gå med i morgen... ;-)

Så vidt jeg ved så kan man af kemiske årsager ikke opnå den samme kapacitet
på genopladelige batterier.

Personligt har jeg ikke spor fidus til genopladelige batterier. Med mindre
at man anvender en lader med en intelligent ladealgoritme der er tilpasset
batteritype og aktuel kapacitet, synes jeg ikke at ydelsen over tid er
særlig god.

Men der er selvfølgelig 2 store fordele ved genopladelige batterier:
- pris
- miljø

Vedr. prisen så skyldes det primært at der er en uhyrlig avance på
batterier. På min tidligere arbejdsplads(3 år siden) gav vi 1kr. for et AAA
Duracel alkaline batteri uden at volumen var særlig stor. I butikkerne er
prisen vel 10kr eller mere.

mvh
Olle

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?
kapacitet

Sagtens... Det afhænger stærkt af belastningen. I et ur f.eks. giver
alkaline al deres energi og meget længere end opladelige (pr. opladning),
dels fordi opladelige har lavere kapacitet, dels fordi opladelige har stor
selvafladning.
Helt anderledes forholder det sig i digitale kameraer, der sluger strøm. Det
kan alkaline ikke levere i særlig lang tid og derfor vil de i pægældende
applikation have en væsentlig lavere kapacitet end de opladelige.

Og sådanne opladere kan fås helt ned til 120 kr. eller lign. på tilbud.
Ellers fås intelligent lader vel til omkring 2-300 kr. Køber man en 3 timers
lader eller hurtigere er man sikker på den er intelligent (d/V), da
batterierne ellers vil blive hurtigt ødelagt. Dog kan langsommere ladere
også være intelligente, men i så fald skal man være extra opmærksom på det.

AAA

Et tip: Aldi
At det ikke er duracell betyder ikke noget, blot det er alkaline - og det er
Aldi's!
Og endnu et tip: På onsdag er der billige opladelige i Aldi. Opladeren bør
man dog holde sig fra, da den er med timer og ikke (d/V)
http://aldi.dk/OFFER_DK/home.htm

Mvh
Morten

Re: Hvor mange mAh er alkaline batterier typisk på ?

MN1500 AA har en rated capacity på 2850 mAh, hvis det er opgjort på samme
måde som NiMH opladelige som er det da meget.

--
mvh/rg. Christian
Mit hold i DR's F1 managerspil:
http://www.012.dk/holdf1.jpg