Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

Ja, som topic antyder leder jeg efter et sted hvor jeg kan kF8%be et
HD44780-kompatibelt lcd-display.

Det skal vE6%re baggrundsbelyst og punktmatrix-modul.

Jeg har snart sF8%gt nettet tyndt, uden held :( Brink har et, men det er
med 4 linier, og jeg vil gerne begrE6%nse mig lidt rent F8%konomisk og
pladsmE6%ssigt.

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

Prøv at se her:
http://home6.inet.tele.dk/moppe/ksb.html

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

www.rs-components.dk
www.el-supply.dk
www.elektroniklavpris.dk
www.cypax.dk (på skolen arbejder jeg lige nu med et derfra)

Og sikkert mange andre steder!

Brian

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.
Tak for svarene...

Synes jeg har kigget pE5% de nE6%vnte sider masser af gange (med
undtagelse af cypax.dk og elektroniklavpris.dk.
Databladene for de lagerfF8%rte LCD-displays viser der bruges nogle
andre controllere pE5% displayet.

Har jeg misforstE5%et noget, eller skal controlleren vE6%re HD44780 ?

Grunden til jeg F8%nsker dette, er at jeg skal lege med en AVR og har
netop fundet en god driver til HD44780

Jacob

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

Eller 44780 kompatibel

44780 er også utroligt let at gå til og har sat standarden for
tekstdisplays i _mange_ år....

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.
Ok, sE5% kan jeg bedre forstE5% jeg ikke lige umiddelbart kan finde et
display med en HD44780-controller.

Synes ikke producenterne er flinke til at skrive om deres controllere
er 44780-kompatible...

Klaus, jeg kontakter dig lige angE5%ende de LCD-displays du har liggende
men er stadig interesseret i at finde et sted at kF8%be nogle da jeg
senere skal bruge flere.

Jacob

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibelt LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

44780'eren er gammel....

Det er som regel meget tæt på, men det kan du læse ud af databladet.

Eksempelvis et af de displays de har hos cypax
http://www.sos.sk/a_info/resource/d/dem/dem16216syh-ly.pdf

Okay, min mailadresse burde være til at finde via min hjemmeside.

For øvrigt, du bruger google groups, kan du ikke trykke "avanceret" og
"besvar" i stedet for "svar", så du kan citere lidt af det du svarer
på....

http://home6.inet.tele.dk/moppe

Re: Hvor kan jeg købepå 16x2 eller 20x2 felter.

Jeg mE5% virkelig vE6%re blind, men jeg kan ikke lige se hvor det
stE5%r...
Det er godt nok ved at vE6%re lidt pinligt - :)

Jep, det er den :)

My bad - Bruger kun google groups indtil min udbyders news-server
fungerer ordentligt igen ;)

Mvh Jacob

Re: Hvor kan jeg købepå 16x2 eller 20x2 felter.

Du skal kige på dataokommunikationen.

Der står ikke noget direkte omkring kompabilitet.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: Hvor kan jeg købepå 16x2 eller 20x2 felter.

Jeg kan bekræfte at det ER kompatibelt, det er netop dét display vi har fået
udleveret på skolen, og med vores ATmega8 har jeg forsøgvis lavet et simpelt
voltmeter - Og det virker uden problemer :)

Jeg brugte noget eksempelkode (til HD44780) jeg fandt på
www.mikrocontroller.net - var for doven til at opfinde den dybe tallerken
igen..!

Brian

Re: Hvor kan jeg købe et HD44780-kompatibel t LCD-display på 16x2 eller 20x2 felter.

100% Off-topic men man som privatperson købe hos Cypax?? Der står jo
faktisk det stik modsatte på deres hjemmeside, og EDR-medlemsskab er
næppe godt nok i denne situation ;)

De har nogle komponenter (IRF820 og iøvrigt de fleste andre typer i
IRF-serien) som jeg nok skal til at skaffe i betragtelige styktal..

Tilbage til Topic, hvis friischling kan komme forbi NØ-fyn kan jeg nok
afse et enkelt display på 4*20 char til ham meget billigt.

/Lars

Site Timeline