Hvor købes tryksensor 10mbar til ~1ba r

Hej,

jeg søger en tryksensor som kan måle i området 10mbar til omkring 1 bar. Sensoren skal bruges til at måle højde fra 0km til 30km. Jeg har fundet nogen fra Honeywell, men de kræver alle ~5V og mit system kører på 3.3V. En mulighed er selvfølgelig at køre med to spændinger, men det vil jeg helst undgå.

Har I nogle forslag til produkter jeg bør kigge nærmere på? Hvis de kan købes som privat er det et stort plus, men bestemt ikke en nødvendighed.

Mvh Jonas

Reply to
Jonas Jalling

bar.

inger,

3.3 volt. Step sp=E6ndingen op. Hvad er n=F8jagtigheden. Den vi brugte til h=F8jdem=E5ling kostede 35 kkr, men den m=E5lte ogs=E5 inden for et par met= er.

Pr=F8v og se p=E5 PC-elektroniks hjemmeside. Der har han en KPY44A. Sp=F8rg ham om at han kan skaffe en KPY43A. Den passer bedre til dit omr=E5de. Det er en =E6gte bro og burde kunne virke ned til 3.3 volt.

Men med 5 volt der har du en masser at v=E6lge mellem.

Benny

Reply to
Benny

Hej Jonas

Prøv at evaluere disse:

Sensor -> Pressure

-

Har du tænkt du at gå ham her i bedene?:

  1. marts 2010, NASA overhalet af ballon-amatør:

This is my most favourite picture of them all. Showing the curvature of the earth the blackness of space and the thin blue line that is out atmosphere:

Meters højde/temperatur(ude/inde) som funktion af tiden for een af opstigningerne:

Glenn

Reply to
Glenn