Hvor købes lysdæmper?

Jeg er ved at bygge om på et diskotek, i den forbindelse skal jeg bruge
nogle lysdæmpere der kan klare op mod 4-500 watt, det må gerne være nogen
der kan indbygges i el-tavlen, men eksterne kan også bruges...

Hvor købes disse billigst?

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Hvor købes lysdæmper?
Om det er det billigste sted ved jeg ikke. Men når det er i størrelsesorden
4-500W er udvalget begrænset.
Hos www.Green-Line.dk har de nogen til indbygning i tavle (se under punktet
'Lysdæmpning' i menuen) der kan fås til styring af helt op til 2kW. Prisen
er dog også der efter... De er desuden beregnet til elektronisk styring.
Men en anden nærliggende mulighed er jo f.eks. diskoteks-udstyr
forretninger, når det nu engang er til et diskotek. F.eks. har DiscoNetto.dk
en dæmper fra Botex på 1450W til en god pris:
http://www.disconetto.dk/shop/productinfo.asp?id21%8 - denne er dog ikke til
indbygning i tavle. De har også modeller med DMX styring hvis det er af
interesse.
Måske det er en smule OT i elektronik gruppen, men her er om ikke andet et
(efter min vurdering) nogenlunde svar ;-)

God søndag.

--
Thomas

Re: Hvor købes lysdæmper?

Prøv i gruppen news:dk.teknik.el ,det er der alle ellektrikkerne sidder.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Hvor købes lysdæmper?

www.chauvet.dk  6 kredse, 0-10V eller DMX styring, 10 ampere pr. kreds,
rackmonteret, afgange på klemrækker.. koster såvidt jeg husker omkring
1600,- + moms

Futurelight, som importerer dem er hurtige og effektive til forsendelse..
ring derned imorgen inden middag og du har næsten med garanti stumperne på
tirsdag..

/peter

Re: Hvor købes lysdæmper?

2100,- + moms, men det er stadig billigt..

/peter

Re: Hvor købes lysdæmper?
Tak for hjælpen alle sammen...

har fundet denne: http://www.danskdiscoteknik.dk/teaterdm.htm

jeg har set en del snak om "dmx" når jeg har set på dem, er der nogen der
kan komme med en forståelig forklarring på hvad det er ??

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Hvor købes lysdæmper?

DMX er en seriel styreprotokol til lysudstyr..

I praksis betyder det at man kan styre optil 512 analoge udgange via et
enkelt 2 leder + skærm kabel..

I realiteten er der dog en del bevægelamper ( Scanners, movingheads mv ) som
nemt snupper en 12-15 kanaler ad gangen ( en kanal til hver funktion f.eks
farveskift, mønsterskift mv. )..

Du "luser" ganske simpelt signalet mellem de forsk. apparater ( brug ind- og
udgangene, ikke noget med bare at splitte kablet )

Når du nævner at du er ved at lave om på en discoinstallation ville det være
et virkeligt smart træk at alt det grej du hælder ind i installationen kan
køre DMX, for om ikke andet risikerer du at stå med balladen om et halvt år
når DJen har hældt en halv liter fadøl ned i den eksisterende styring..

Smid evt. en mail hvis du føler et behov for assistance / vejledning :
snipped-for-privacy@gmail.com

/peter

Re: Hvor købes lysdæmper?

de er hverken dj eller les-show... det er vel egentlig nærmere en pub eller
bodega sigtet på unge mennesker med lidt højt musik...

Jeg skal bare bruge en lysdæmper til at dæmpe væglamper og lign, ikke til
lysshow...

nogen der ved om denne kan bruges:

Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Hvor købes lysdæmper?

Det kan den.. Der er skydeknapper på fronten til hver enkelt udgang, men du
kan også styre den via alm. 0-10V DC ( benforb. til stikket står i
manualen )

Men hvorfor er det at du ikke bare smider en flok LK dæmpere op?.. De passer
jo ind i det eksisterende elsystem..

Vær også lige obs. på at den pris du har spottet er + moms..

Bemærk også¨at den er blæserkølet, så du skal lige tænke over at få
installeret den så den kan få luft..

/peter

Re: Hvor købes lysdæmper?

Hvad er det?? dem til tavlen? de koster mere...

tjek...

tjek...

--
Mvh Brian Tingholm
Mail: "fornavn" @ "efternavn" .com

Re: Hvor købes lysdæmper?

Fuga serien, hvis de ellers stadig laver dem

Prisen pr kanal bliver da noget nær det samme

Nåjow: lige en detalje:

De fleste kinadæmpere, som den du har kig på, er bygget til 20 ampere pr
kreds ( og udstyret med 20 amp. automatsikringer ), men de er kun CE mærket
til 10 ampere, bare så'n lige til info..

/peter

Re: Hvor købes lysdæmper?
Jo. De produceres endnu.
Både som skyde, dreje og touch (evt. med fjernbetjening). Fås også i Opus
serien.
Effekten de kan håndtere er dog begrænset. Mellem 150 og 350W hvis jeg
husker rigtigt, alt efter model.
På www.green-line.dk kan de findes under hhv. "LK-Fuga div. -> Lysdæmpere"
og "LK-OPUS -> Lysdæmpere+div.".

--