Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?

Jeg håber nogen kan hjælpe mig, da jeg skal bruge sådan en snarest.

/Max

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?
Hej Max

Enhver computerforretning burde have sådan nogle.

Mvh Max

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?

Jeg har nu aldrig set en _computerforretning_ hvor man kan købe blæsere i
den størrelse!?

Men jeg mener dog jeg har set en eller anden elektronikforhandler der havde
en 25mm blæser... Det er dog det mindste jeg har set, men det er dog nok
begrænset hvor meget airflow sådan en kan lave...

Brian

Re: Hvor =?iso-8859-1?Q?k=F8bes?= en =?iso-8859-1?Q?bl=E6ser?= som er mindre end 40x40mm?

486 blæsere er da ca den størrelse. Det samme med mange af dem der
sidder på grafikkort og i bærbare osv.

Ellers Århus Radiolager.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?

Skal vi tage den matematisk?

Jeg skrev mindre end 40x40 - ikke lig med.

<40x40

havde

Jep det er mere noget i den størrelse jeg leder efter ;-)

Jep, det er også begrænset hvad der skal bruges ;-)

Forresten, kan det passe at et 9V batteri kun har ~120mAh?

/Max

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?
Hej Max

Du kan ikke meget selv, i computere bruger man bl.a. 25x25 og 32x32 mm
blæsere til CPU kølere.

Mvh Max

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?

Uden ønske om at gøre dette til mundhuggeri vil jeg da gerne bidrage. Jeg
har kun én gang set så lille en blæser i en computer. Og det var vist i min
fars gamle Siemens Nixdorf, der også på alle andre områder var
ukonventionel. Selv tilbage i de gamle 486 dage, var 40mm vist reglen.

Hilsen
Søren B.

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?
gerne bidrage. Jeg
min

Jes...var lige inde i computerbutik med egetværksted, de havde ikke noget
der under...øv... nå men søgen forsætter ;-)

/Max

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?

Prøv her: http://www.elfa.se/elfa/produkter/dk/6309.htm

Der er sikkert flere på min liste som har de små blæsere:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?
Ja det skal nok passe - der er ikke meget smæk i dem
Energimæssige svarer det også til 720mAh/1,5V - og jo mindre de er, jo
mindre mAh/kg

Carsten Holck

Re: Hvor købes en blæser som er mindre end 40x40mm?
<snip>

Alkaline har typisk over 500mAh og almindelige typisk over 400mAh, men
genopladelige er typisk nede på ca. 100-250mAh (og 7.2 eller 8.4V), og så
er der Zink/luft og Lithium, som er oppe på mere end 1000mAh.

Se fx:

Energizer:
http://data.energizer.com/ (Datasheets)

Harald Nyborgs batterier (Camelion):
http://www.camelion.de/ecamelion.htm

Søren A.Møller

Re: Hvor =?iso-8859-1?Q?k=F8bes?= en =?iso-8859-1?Q?bl=E6ser?= som er mindre end 40x40mm?

Brinck (http://www.brinck.dk ) har en 25x25mm 12V Sunon til 69 kr.

/Bo.

Site Timeline